دکتر مونسان :

بهره برداری از شبكه اختصاصي فيبر نوري سازمان منطقه آزاد كيش با هدف توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات وارتباطات

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت : بهره برداري از شبكه اختصاصي فيبر نوري با هدف توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات وارتباطات وبسترسازی به منظورارائه طیف وسیعی از خدمات الکترونیک درجزیره کیش آغاز شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت : بهره برداري از شبكه اختصاصي فيبر نوري با هدف توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات وارتباطات وبسترسازی به منظورارائه طیف وسیعی از خدمات الکترونیک درجزیره کیش آغاز شد.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، دکتر مونسان با اشاره به لزوم برخورداری سازمان از یک زیرساخت ارتباطی پرسرعت٫ امن وقابل اطمینان ٫ از ایجاد وراه اندازی شبکه فیبر نوری اختصاصی خبرداد وگفت:از شهریور امسال پروژه ایجاد زیرساخت فیبرنوری به عنوان گامی مهم درراستای فراهم کردن بسترهای لازم برای توسعه فناوری و خدمات الکترونیک نوین در دستور كار گروه فناوري اطلاعات این سازمان قرار گرفت.

وی افزود: در اين طرح بيش از 16 كيلومتر فيبر نوري درمحدوده شرق وشمال شرق جزیره کیش اجرا شده وارتباط کلیه ساختمانها ومراکز اداری سازمان منطقه آزاد کیش٫ شرکتهای تابعه ومجموعه هایی مانند فرودگاه وبندرگاه تجاری ٫ پایانه مسافربري و بيمارستان از طریق این شبکه برقرار شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت : براي اجراي اين طرح از سيستم هاي پيشرفته كابل كشي Air Blowing  و حفاري به صورت Trenching استفاده شده است.

وی با اشاره به رویکردگردشگری جزیره کیش گفت: در راستای افزایش میزان رضایت مندی گردشگران و کیشوندان بهره برداری از شبکه اختصاصی فیبر نوری سازمان منطقه آزاد کیش با هدف توسعه خدمات الکترونیک شهری دردستورکار قرار گرفت وبا ایجاد این زیرساخت٫ اجرای طرح های جدید از جمله پرداخت الکترونیک یکپارچه ، دسترسی به اینترنت بی سیم در اماکن عمومی و ارائه خدمات و اطلاع رسانی الکترونیکی در هتل ها و مراکز تجاری تسهیل می شود.

به گفته دکتر مونسان اختصاصی بودن و دسترسی آسان به زیرساخت، افزایش سرعت عملیات پشتیبانی، امکان برنامه ریزی برای اجرای طرح های ارتقاء و توسعه شبکه زیرساخت و طراحی بر اساس استاندارد FTTX از دیگر مزایای استفاده از شبکه اختصاصی فیبر نوری سازمان است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درپایان از آغاز فرآیند تجاری سازی این پروژه خبر داد و گفت: بهره برداری از این پروژه در مرحله اول با هدف تأمین نیازهای سازمان ٫شرکتها و مراکز تابعه انجام شد و در مرحله دوم با توجه به مهیا بودن زیرساخت و پوشش مناسب آن در محدوده شرق و شمال شرق جزیره، سایر نهادهای دولتی و خصوصی در صورت تمایل می توانند به منظور تأمین ارتباطات داخلی خود از امکانات این زیرساخت بهره مند شوند .