نماینده مردم چابهار:

بندر چابهار می‌تواند به بزرگترین مجتمع پرورش آبزی تبدیل شود

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: بندر چابهار با قابلیت‌های فراوان در بخش شیلات ظرفیت‌های مناسبی برای ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی دارد، صنعتی که نقش مهمی در ایجاد، توسعه و تنوع بخشی به مشاغل، کاهش ضایعات، ایجاد ارزش افزوده و اشتغالزایی دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سیستان و بلوچستان، یعقوب جدگال افزود: با برنامه‌ریزی و جذب سرمایه‌گذار بندر چابهار می‌تواند به بزرگترین مجتمع پرورش آبزی تبدیل شود.

وی بیان کرد: توسعه صنایع شیلاتی علاوه بر تأمین موادغذایی مورد نیاز شهروندان در فصول مختلف سال، ماندگاری طولانی فرآورده‌ها و ایجاد اشتغال را نیز به همراه دارد.

جدگال تاکید کرد: تنوع در تولید و بسته‌بندی محصولات، به‌کارگیری تکنولوژی روز و برتر، شناسایی بازار هدف داخلی و خارجی، بازنگری مقررات و قوانین و به‌روزرسانی آن‌ها با هدف تسهیل در برخی از بخش‌ها و بهبود زمینه توسعه صنعت استان از راهکارهای مهم و مؤثر توسعه صنایع شیلاتی استان است.

نماینده چابهار در ادامه گفت: با افزایش عملی و علمی پرورش آبزیان میزان افزایش تولید ماهی و سایر آبزیان و به دنبال آن میزان افزایش مصرف سرانه انسانی تحقق خواهد یافت.

وی اظهارکرد: امیدواریم از سوی مسئولان برای توسعه صنعت شیلات استان، عملکرد مؤثر و جدی مشاهده کنیم تا بتوانیم با بازاریابی مناسب علاوه بر تأمین نیاز داخلی صادرات هم داشته باشیم.

جدگال فعال نشدن صنعت دریا را از دلایل کاهش سرانه مصرف ماهی در کشور و استان دانست و گفت: صنعت دریا فقط معطوف به موضوع کشتیرانی و کشتی‌های ماهی‌گیری نیست بلکه آنچه که در این صنعت حائز اهمیت است، کارخانه‌های صنعت پروتئین سفید و محصولات شیلات از جمله ماهی است که در منطقه نیاز است تا راه‌اندازی شود.

چابهار