برگزاری جلسه شورای اقامه نماز کیش با حضور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی

جلسه شورای اقامه نمار کیش با حضور رییس ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این جلسه که با حضور رییس ستاد اقامه نماز کشور، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه کیش و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد دکتر مونسان ضمن عرض تسلیت ایام محرم با اشاره به اقدامات گسترده انجام شده در حوزه های زیر ساختی گفت: در بخش فرهنگی فعالیت های زیادی انجام شد که تبلور آن ساخت مصلای بزرگ کیش به عنوان یک مجتمع بزرگ برای گرد همایی ساکنان و گردشگران کیش در مناسبت های فرهنگی مذهبی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: در حال حاضر جا نمایی مساجد در طرح جامع جزیره کیش مشخص و به امام جمعه کیش ارائه شده است تا در طول توسعه کیش در سالهای آتی نسبت به ساخت این مساجد اقدام شود.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در این جلسه از اقامه نماز، سیر کردن فقرا، امر به معروف و جلوگیری از فساد به عنوان اقدامات مردان خوب که در جایگاه مسئولیت قرار می گیرند یاد کرد که در آیات قرآن به آن اشاره شده است.

وی افزود: در حال حاضر 700 مسجد در جاده ها و فواصل بین شهری ساخته شده و در کتب آموزشی و فعالیت های هنری نیز به اهمیت اقامه نماز به خوبی پرداخته شده است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور تاکید کرد: ساخت مساجد همواره باید در اولویت قرار گیرد و در کنار آن با انتشار و توزیع کتب آموزش نماز بین جوانان و خانواده ها، برگزاری مسابقات نماز و اقامه نماز جماعت در ادارات و مدارس فرهنگ نماز خوانی را ترویج کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی افزود: نسل جوان و فرزندان در آموزش فرهنگ نماز خوانی در اولویت قرار دارند و با بهره گیری از درس های امام حسین (ع) در روز عاشورا که در صحنه نبرد به اقامه نماز پرداختند باید نسل جدید جامعه را با اهمیت نماز خوانی آشنا کرد.