برگزاری ویژه برنامه تحویل سال نو با حضور هنرمندان مطرح کشور درکیش

ویژه برنامه تحویل سال نو با حضور هنرمندان مطرح کشور درجزیره کیش برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، ویژه برنامه تحویل سال نو با حضور هنرمندان محبوب کشور وموسیقی نواحی و اقوام از ساعت 12 تا 16 درمیدان ساحل جزیره کیش برگزار می شود.

همچنین کاروان نوید نوروز با اجرای آیین های نوروزی و برنامه های شاد و متنوع پیش از تحویل سال 96 حرکت خود را از حد فاصل میادین آبشار و ساحل آغاز می کند .

در این کاروان مراسم خنچه کشان با حمل 8 مجمعه نمایانگر خیر و برکت از جمله حمل آیینه و قرآن به نشانه توکل به خدا و پاکی، حمل شمعدان های لاله قدیمی به نشانه نور و روشنایی، کاسه آب و اسپندبه نشانه پاکی و رفع چشم زخم، سیب قرمز به نشانه سلامتی، انار سرخ به نشانه میوه بهشتی و شادابی، تخم مرغ رنگی به نشانه رویش و باروری، ماست ، برنج خام و روغن در قدح های سفالی به نشانه خیر و برکت سبزه به نشانه بهار و خرمی و شرینی های سنتی به رسم مهمان نوازی حمل می شود.

اجرای سفره هفت سین متحرک با استفاده از ارابه های چوبی، نواختن سرنا و دهل، رقص و موزیک گروه های اقوام مختلف ایرانی ، حاجی فیروز، عمو نوروز ، ننه سرما، حرکت عروسک های غول پیکر پشت سر سفره هفت سین، نصب سفره هفت سین ثابت در میدان ساحل، گل افشانی  توسط شخصیت خاله بهار در طول مسیر و حافظ خوانی از بخش های این برنامه شاد نوروزی است.

گفتنی است لحظه تحویل سال 1396 هجری شمسی ساعت 13 و 58 دقیقه و 40 ثانیه روز دوشنبه 30 اسفند 1395 هجری شمسی مطابق با  21 جمادی الثانیه 1438 هجری قمری و 20 مارس 2017 میلادی است.