برگزاری همایش اقتدار نیروهای مسلح درگرامیداشت هفته دفاع مقدس

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس همایش اقتدار نیروهای مسلح در جزیره کیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این همایش که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس سه شنبه 31 شهریور با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، مسئولان محلی، نظامی و انتظامی کیش برگزار شد. دکتر مونسان با تبریک فرارسیدن این هفته گفت: رزمندگان کشورمان در طول دوران هشت ساله جنگ تحمیلی تنها با یک کشور مبارزه نکردند بلکه این جنگ ایستادگی نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر همه ابرقدرت ها و مستکبران جهان بود.

وی با بیان اینکه برخلاف جنگ های گذشته که در پی آن بخش های زیادی از کشورمان جدا شده و بدست بیگانگان افتاد گفت: در هشت سال دفاع مقدس به مدد اتحاد و جان فشانی های مردان و زنان غیور این سرزمن و به پشتوانه هدایت روشنگرانه رهبرکبیر انقلاب اسلامی (ره) حتی یک وجب از خاک این مرز و بوم به دست دشمن نیفتاد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: دشمنان با راه اندازی جنگ و اعمال تحریم ها همه توان خود را به کاربستند تا به هدف خود که در هم شکستن ایستادگی و مقاومت مردم کشورمان و نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران است دست یابند در حالیکه جنگ و تحریم ها فرصتی شد تا توانمندیهای کشورمان در همه حوزه ها پیشرفت کرده و با رشد و بالندگی از قید بسیاری وابستگی ها رها شویم.

وی گفت: امروز نظامیان ما در مانورها تنها بخش کوچکی از توانمندیهای خود را به نمایش می گذارند و همه جهانیان بر سرآمدی قدرت نظامی و تجهیزاتی نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران واقف هستند.

دکتر مونسان حضور سیاستمداران ایرانی در مقابل بزرگترین قدرت های جهان پای میز مذاکره را بیانگر جایگاه رفیع کشورمان در عرصه های بین المللی دانست و با اشاره به سخنان رییس جمهور در جمع نظامیان گفت: جمهوری اسلامی ایران با هیچ کشوری سرجنگ ندارد اما برای دفاع مقتدرانه از دین وکشور همیشه آماده هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین یوسف پور نیز با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس از بصیرت، پارسایی و جهاد در راه خدا به عنوان سه معیار برتری در قرآن کریم یاد کرد و افزود: دوران هشت ساله دفاع مقدس بستری برای تبلور و ظهور این سه شاخصه در جوانان کشورمان بود .

سرهنگ دهکی نیز در این مراسم با اشاره به اتحاد و صمیمیت موجود بین مسئولان جزیره کیش گفت: رشادت ها و اهداف والای رزمندگان و دوران هشت ساله دفاع مقدس باید همواره زنده نگهداشته شود و به عنوان یکی از دغدغه های مهم فرهنگی کشور در بحث آموزش به کودکان مورد توجه قرار گیرد.