برگزاری نهمین دوره از مانور طرح اضطراری دو سالانه فرودگاه بین المللی کیش

نهمین دوره از مانور طرح اضطراری دو سالانه با هدف آمادگی ارگان های عملیاتی، هماهنگی و فرماندهی در شرایط اضطراری، فردا یکشنبه هفتم اسفند در فرودگاه بین المللی کیش برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این مانور نهادهای درون و برون فرودگاهی از جمله هلال احمر، اورژانس، پایگاه هوایی، آتش نشانی شهر، بیمارستان، آتش نشانی فرودگاه، شرکت های هلی کوپتری، نیروهای نظامی و انتظامی و حراست در محدوده ایر ساید فرودگاه کیش حضور خواهند داشت.

بر اساس این گزارش، مانور دوسالانه فرودگاه بین المللی کیش مانوری بین المللی و از الزامات صنعت جهانی هوانوردی است که کلیه فرودگاه ها باید بر طبق استانداردها و دستورالعمل های سازمان جهانی هوانوردی از آن پیروی کنند.

همچنین، مانور طرح اضطراری دارای سناریوهای متفاوت با توجه به شرایط مختلف مانند مکان نشست و برخاست هواپیما، وضعیت جغرافیایی منطقه از نظر کوهستانی و یا دریایی بودن و توانمندی ها هر دو سال یک بار در فرودگاه کیش برگزار می شود.

لازم به ذکر است، نهمین مانور طرح اضطراری دو سالانه فرودگاه بین المللی کیش ساعت 9 تا 11 صبح روز یکشنبه هفتم اسفند در فرودگاه بین المللی کیش برگزار می شود.