برگزاری نخستین نشست خبری کمیته نظارت بر نرخ خدمات ستاد نوروزی کیش

دبیرکمیته نظارت بر نرخ خدمات ستاد نوروزی، از تامین کالا و اقلام مصرفی مورد نیاز، راه اندازی بازار میوه و تره بار، اعلام نرخ مبنای فروش ماهی، پاسخگویی لحظه ای به شکایات و نظارت نامحسوس بازرسان بر ارائه خدمات درسطح جزیره خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این نشست خبری که صبح امروز شنبه 20 اسفند در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد، علی امیدی دبیر کمیته نظارت بر نرخ خدمات ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی کیش، گفت: هدف ما در این حوزه، جلب رضایتمندی گردشگران و ساکنان در ایام نوروز است بنابراین باید کم و کاستی هایی که موجب بروز تخلفات صنفی می شود را شناسایی کنیم و مشکلات و نواقص را حل کنیم.

علی امیدی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: تعدیل قیمت میوه و تره بار طی 2 ماه اخیر، از جمله مواردی بود که سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش نیز بر آن تاکید داشتند، به همین منظور بازار میوه و تره بار با مدیریت جدید در دو روز آینده به صورت مجدد فعالیت خود را آغاز می کند.

امیدی در ادامه با تشریح موضوعات مربوط به بازار ماهی فروشان کیش، اظهار داشت: تفاوتی که در قیمت فروش آبزیان مشاهده می شود به سه مورد "روش صید آنها با قلاب یا تور"،" تازه بودن یا منجمد بودن آبزی" و "بومی و غیر بومی بودن ماهیان منطقه" اشاره کرد و از نظارت بر فعالیت و نرخ های بازار ماهی خبر داد.

دبیر کمیته نظارت بر نرخ خدمات ستاد نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: با اقدامات صورت گرفته سکوی بارگیری خودروهای سواری از خودروهای سنگین حمل سوخت، کالای اساسی و مواد غذایی با هماهنگی شرکت توسعه مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش جدا سازی شده است.

وی بیان داشت: هماهنگی های لازم با پلیس راهور در راستای کاهش محدودیت ها برای ورود خودروهای حامل سوخت و مواد غذایی به کیش با هدف ارتقا سطح کیفی ارائه خدمات به گردشگران نیز انجام شده است.

امیدی از تدوین طرح نظارتی بر فعالیت صنوف سطح جزیره در کمیته نظارت بر نرخ خدمات ستاد نوروزی خبر داد و خواستار تلاش همه دست اندر کاران حوزه نظارتی و برنامه ریزی در سطح بازار های هدف شد.

استفاده از بازرسان افتخاری در ایام نوروز، اطلاع رسانی گسترده ازدر خصوص سامانه 124 و رسیدگی به شکایات در محل، ایجاد رقابت در بازار ماهی و میوه و تره بار، هماهنگی با جامعه بازاریان جهت پیگیری تخلفات و در صورت نیاز ارجاع به حوزه های نظارتی وتوزیع برنج گوشت و مرغ تنظیم بازار در ایام نوروز از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود کهمورد بررسی قرار گرفت.

همچنین موضوعاتی از قبیل آمادگی تعمیرگاه ها در تمام ایام نوروز به صورت شیفت های کشیک، افزایش زمان فعالیت نانوایی ها، تعریف نرخ مبنا برای بازار ماهی و نظارت روزانه بر نرخ فروش، فعالیت نظارت 6 تیم بازرسی دو نفره بر قیمت گذاری مراکز پذیرایی و منوها، پاسخگویی 24 ساعته به شکایات حوزه گردشگری و اعلام قیمت هتل ها از جامعه هتل داران به سازمان در این نشست مطرح شد.