برگزاری سومین جلسه شورای شهرسازی و معماری کیش

سعید پورزادی از بررسی و رسیدگی به موضوعات و مصوبات برخی پرونده ها در سومین جلسه شورای شهرسازی و معماری کیش خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سومین جلسه شورای شهرسازی و معماری کیش صبح دیروز یکشنبه ۲۰ آذر با محوریت موضوعاتی چون اصلاح ضابطه های معماری و شهرسازی، ایجاد شهر پایدار، توسعه پایدار، اقدامات مربوط به کمیته سیما و منظر شهری در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد.

سعید پورزادی رئیس شورای شهرسازی و معماری کیش در این خصوص، گفت: به منظور اصلاحات معماری و مسائل مربوط به سیما و منظر شهری برای ایجاد هویت در نماها استفاده از مشاوران ذیصلاح و مجرب جهت ایجاد ضابطه های جدید در دستورکار این شورا قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: ضابطه جدیدی توسط شرکت عمران، آب و خدمات تدوین شده است که بر اساس آن تمام فنس و حصارهای طرح های نیمه تمام با هدف ایجاد زیبایی بصری در معابر شهری تا سال جدید عملیاتی و ساماندهی می شود.

سعید پورزادی در این جلسه از موضوع جانمایی فضاهایی برای ایجاد کافه نان ها و نانوایی هایی جدید با ضابطه و طرح های نو و توزیع پراکندگی متناسب در سطح جزیره خبر داد که متقاضیان می توانند در این خصوص اقدام کنند.

رئیس شورای شهرسازی و معماری کیش در این جلسه به رسیدگی و طرح مصوبات بالغ بر 10 پرونده مربوط به بخش خصوصی با موضوعات معماری و شهرسازی اشاره کرد و گفت: موضوعات اینچنینی از طریق فرآیندهای قانونی پیگیری و اقدامات لازم در خصوص کسب پروانه ها انجام می شود.

پورزادی اظهار داشت: طراحی گذر شهری از دیگر موضوعات مطرح شده در یکی از کمیسیون های سازمان منطقه آزاد کیش است که بر اساس آن گذر شهری با کاربری محرک و پویای گردشگری از مقابل مرکز تجاری کیش به سمت دریا برنامه ریزی شده است.

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه این مطلب تصریح کرد: طرح گذر شهری شامل فضاهای خدماتی، تجاری و غرفه هایی با قابلیت جذب گردشگر می باشد که فضای مطلوبی فراخور نیاز، برای مخاطب ایجاد می کند.

گفتنی است پس از بحث و بررسی و تحلیل مسائل مهم این حوزه با مشاوران طرح و مهندسان حاضر در جلسه، برای یکی از بافت های فرسوده جزیره که بیش از 5 سال بلاتکلیف بود از رئیس شورای شهرسازی و معماری کیش ضابطه جدید تعیین و مصوب شد.