برگزاری سمینار و وبینار بیماری های التهابی گوارش در بیمارستان کیش

سمینار و وبینار یک روزه بیماری های التهابی گوارش I.B.D، در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این سمینار و وبینار  از ساعت 8 و سی دقیقه روز پنجشنبه 19 اسفند با حضور پزشکان، پرستاران و کارشناسان این حوزه در سالن کنفرانس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش برگزار می شود.

بنابر این گزارش، در این سمینار پروفسور طولابی، پروفسور واحدی، دکتر خلخالی و دکتر نعیمی در خصوص آخرین دستاوردهای بیماری های التهابی گوارش و جدیدترین داروها مطالبی را ارائه می کنند.

دکتر محمد خلخالی رئیس بیمارستان کیش در خصوص برگزاری این سمینار، با بیان اینکه بیماری های التهابی روده در دنیا شایع شده و در کشور ما نیز در حال شیوع است، گفت: با توجه به شیوع این بیماری در کشور باید اقدامات لازم جهت پایش افراد برای پیشگیری، تشخیص درست و درمان به موقع این بیماری انجام شود.

وی در ادامه گفت: سلسله کنفرانس هایی که در بیمارستان کیش برگزار می شود، با امتیاز باز آموزی از وزارت بهداشت و درمان و علوم پزشکی با هدف تمدید پروانه پزشکی و مطب پزشکان، پرستاران، متخصصان علوم آزمایشگاهی و ماماها انجام می شود. سابق بر این پزشکان باید برای تمدید پروانه خود به سرزمین اصلی سفر می کردند. ولی در حال حاضر با برگزاری این سمینار ها در بیمارستان کیش، این امتیاز را در جزیره کیش کسب می کنند.

رئیس بیمارستان کیش در پایان گفت: این بیمارستان علاوه بر ارائه خدمات درمانی به مراجعان و بیماران، به عنوان مرکز آموزشی نیز شناخته می شود.

گفتنی است، بیماری های التهابی گوارش I.B.D به گروهی از بیماری‌ها گفته می‌شود که سبب التهاب جدار روده بزرگ و روده باریک می‌شوند. شایع‌ترین این بیماری‌ها عبارت‌اند از: بیماری کولیت زخمی و بیماری کرون که این دو بیماری از جهاتی دارای شباهتهایی هستند و هر دو بیماری موجب التهاب جدار روده‌ها می‌شوند.