بررسي وضعيت پروژه سارينا ٢ با حضور شهردار تهران و مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش

در نشستى با حضور محمد علي نجفي و محمد ابراهيم انصاري لاري اختلافات في مابين پروژه سارينا و صندوق بازنشستگى شهردارى تهران مورد بررسى قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، شهردار تهران در سفر به كيش  ضمن بازديد از پروژه هاي عمراني، اقتصادي و گردشگري اين جزيره با حضور مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش در نشستي با سرمايه گذار پروژه سارينا ٢ ديدار كرد و در  جريان عملكرد سرمايه گذار در روند احداث اين پروژه قرار گرفت.

در اين نشست انصارى لاري خواستار توجه ويژه شهردار تهران و رسيدگى فورى و دقيق وي به حل مشكلات في مابين شهرداري و پروژه سارينا ٢ شد.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش با اشاره به تاثير منفي پروژه هاي بلاتكليف و نيمه كاره بر رونق جزيره كيش و جذب سرمايه گذاري هاي جديد، بر اهميت حل مشكلات اين پروژه متوقف مانده تاكيد كرد.

شهردار تهران نيز در اين نشست با گزارشي كه توسط سرمايه گذار ارائه شد در جريان نحوه سرمايه گذارى صندوق بازنشستگى شهردارى تهران در اين پروژه قرار گرفت.

با توجه به اينكه صندوق بازنشستگي شهرداري در زمان معامله بخش كوچكى از بهاء خريد از پروژه سارينا را نقدى پرداخت كرده و حدود هفتاد درصد الباقي بر اساس توافق صورت گرفته مقرر شده بود با ملك ديگرى در شهر تهران تهاتر شود. اما بدليل وجود مشكلات داخلي در شهردارى، ملك مذكور هنوز در اختيار سرمايه گذار پروژه سارينا قرار نگرفته است.

لذا شهردار تهران تاكيد كرد در اين خصوص در أسرع وقت دستور رسيدگى صادر و با اتخاذ راه حلي مناسب، در مورد حل و فصل اين مشكل اقدام خواهد كرد.

لازم به ذكر است از بدو فعاليت دكتر انصاري لاري به عنوان مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش بازديد از پروژه هاي نيمه تمام و متوقف شده و بررسي راهكارهاي مناسب براي رفع مشكلات سرمايه گذاران از اهم برنامه هاي وي و تيم اقتصادي سازمان منطقه آزاد كيش بوده است.