رییس سازمان نظام پزشکی کشور در جریان امضای تفاهم‌نامه همکاری با مناطق آزاد اظهار داشت:

برای پیشگیری از مهاجرت پزشکان، به کمک مناطق آزاد نیازمندیم

با هدف توسعه و تقویت امکانات پزشکی و بهبود خدمت‌رسانی در حوزه بهداشت، سلامت و پزشکی در مناطق آزاد، تفاهم نامه همکاری بین دبیرخانه شورایعالی و سازمان نظام پزشکی کشور امضاء شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به نقل از فرینا، این تفاهم نامه همکاری امروز دوشنبه (14 شهریورماه) به منظور خدمت‌رسانی اولیه درمانی و بهداشتی به مردم ساکن محدوده مناطق آزاد تجاری ـ ‌صنعتی و تلاش به‌منظور بهبود شاخص‌های حوزه سلامت در این مناطق، بین «سعید محمد» مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و «محمد رئیس‌زاده» رئیس سازمان نظام پزشکی کشور منعقد شد.
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در آیین امضای این تفاهم‌نامه ضمن ارج نهادن به خدمات ارزنده‌ی کادر درمان در دوران اوج‌گیری ویروس کرونا، بیان کرد: مناطق آزاد، یک ظرفیت جدی برای جامعه پزشکی است.
سعید محمد با اشاره به مزایای مناطق آزاد، اهداف، نگرش و برنامه‌ی کلان این مناطق، گفت: اینک فرش قرمز دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد برای جامعه خدوم پزشکی و تحقق توریسم سلامت در مناطق آزاد کشور به روی آنان پهن است و ما دستشان را به گرمی برای همکاری در این مناطق می‌فشاریم.
ریس سازمان نظام پزشکی کشور نیز ملی شدن صنعت توریسم سلامت به کمک مناطق آزاد، جلب و جذب سرمایه پزشکی در این مناطق، صدور مجوز فعالیت در مراکز درمانی مناطق آزاد برای تمامی پزشکان، تشکیل شورای هماهنگی نظام پزشکی مناطق آزاد و کارگروه مشترک اجرایی سازی مفاد این تفاهم نامه را از اهداف آن خواند.
محمد رئیس‌زاده همچنین در بخشی از سخنان خود اظهار داشت که برای حفظ پزشکان و بهره‌مندی کشور از  فعالیت فارغ‌التحصیلان پزشکی در داخل کشور نیازمند کمک مناطق آزاد هستیم و این تفاهم نامه برای ما بسیار جدی است و با روحیه‌ای که از مدیریت جدید مناطق آزاد کشور سراغ داریم، بسیار به آن امیدوار هستیم.

گفتنی است؛ این تفاهم نامه در 8 ماده تنظیم شده است که می توان به همکاری در ایجاد امکان برای بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود در مناطق آزاد، اختصاص زمین لازم برای ساخت بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی بر اساس ضوابط و مقررات مناطق آزاد، بررسی و امکان‌سنجی توسعه توریسم سلامت و حمایت از طرح‌های محرومیت‌زدایی و جهادی در حوزه بهداشت و درمان، تشویق و ترغیب پزشکان برای سرمایه‌گذاری در قالب احداث بیمارستان، کلینیک‌های جراحی محدود و تهیه و تجهیز فضاهای درمانی، الزام به ارائه خدمت‌رسانی بهداشتی و درمانی به ساکنین مناطق آزاد، تلاش در راستای رفع مشکلات و موانع موجود در حوزه بهداشت و درمان مناطق آزاد در تعامل با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد.
این تفاهم نامه همکاری امروز دوشنبه (14 شهریورماه) در محل ساختمان سازمان نظام پزشکی کشور به امضای طرفین رسید.