بازدید دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ازروند ساخت دو فرهنگسراي جزيره كيش

مهندس اکبرترکان از مراحل ساخت دو فرهنگسرای مرکزی و پارک هنگام جزیره کیش بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، مشاور رئيس جمهور و دبير شورايعالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي صبح امروز در بازديد از فرهنگسراي مركزي جزيره كيش از نزديك با روند ساخت اين دو مجموعه فرهنگي آشنا شد.

فرهنگسرايهای سنایی و پارك هنگام جزيره كيش با هدف ايجاد فضاهاي فرهنگي شامل بخش هاي مختلف وفضاي سبز قابل استفاده در شرايط آب و هوايي خاص منطقه با هدف بهينه سازي اوقات فراغت خانواده ها و نسل جوان ساكن جزيره با يك طراحي منحصر بفرد و متراژ 4590 متر درحال ساخت است.

برآورد اوليه هزينه ساخت اين فرهنگسرا حدود 110 ميليارد ريال است و ساختمان آن از دو بخش اصلي  تشكيل شده است. طرح معماري ساختمان آن مشتمل بر يك ساختمان با ارتفاع متوسط تقريبي 15 متر با سقف سبك مخروطي شكل و پلان دايره اي است كه سالن هاي آمفي تئاتر و سينما در اين بخش واقع شده است. يك ساختمان دو طبقه ديگر نيز در كنار اين بخش قرار گرفته است. ارتفاع اين قسمت نيز 9 متر است. اين ساختمانها در برخي نقاط به يكديگر مرتبط هستند.

سالن هاي نمايش فيلم با ظرفيت 105 نفر، آمفي تئاترچند منظوره با ظرفيت 320 نفر ،اتاقهاي پشتيبان جهت سالن هاي نمايش، گالري، كارگا هها و كلاس هاي آموزشي، كتابخانه و فضاهاي مرتبط با آن  شامل انتشارات و فروشگاه، قرائتخانه دختران و پسران – كتابخانه كودك و نوجوان، اتاق هاي سمعي و بصري، لابراتوارهاي زبان، فضاهاي اداري، فضاي نگهداري كودك، كافي شاپ، نمازخانه، لابي، فضاهاي عمومي و تاسيسات از جمله بخش هاي مختلف اين فرهنگسرا است كه ظرف مدت 18 ماه به بهره برداري خواهد رسيد.

گفتنی است در حال حاضر فرهنگسرا های کیش در بخش عمومی خود علاوه بر داشتن دو هزار ۳۳۷ نسخه کتاب مرجع، ۳۶ هزار و ۵۹۵ کتاب به زبان فارسی و ۸۸۷ کتاب به زبان غیرفارسی، مجلات، روزنامه های  سراسری و محلی کیش، در بخش کودکان نیز دارای یک هزار و ۵۲۵ کتاب مرجع و ۲۶ هزار و ۴۳۸ کتاب فارسی در بخش کودک و نوجوان هستند