بازدید دانش آموزان دبستان پسرانه البرز از مجتمع آزمایشگاهی بهینه آزمایش کیش

دانش آموزان پایه سوم دبستان پسرانه البرز از مجتمع آزمایشگاهی بهینه آزمایش کیش بازدید کردند و با مقوله استاندارد آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دانش آموزان پایه سوم دبستان پسرانه البرز صبح روز سه شنبه 3 اسفند با حضور معاونان اداره آموزش و پرورش کیش از بخش های مختلف مجتمع آزمایشگاهی بهینه آزمایش کیش بازدید و اطلاعاتی مفیدی در خصوص استاندارد و کیفیت کالا کسب کردند.

سعید صومعه رئیس اداره استاندارد کیش در خصوص این بازدید گفت: طی جلساتی که با رئیس آموزش و پرورش کیش انجام شده، مقرر شد تا پایان سال جاری دانش آموزان جزیره کیش با هدف ترویج فرهنگ استاندارد از این مجتمع آزمایشگاهی بازدید کنند  و با مقوله کیفیت، استاندارد و درست انجام دادن کارها در این زمینه آشنا شوند.

وی  افزود: در همین راستا طی جلساتی که با مدیریت فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش داشتیم، قرار شد تا در زمینه فعالیت های هنری با موضوع تعریف استاندارد نیز فیلم های کوتاهی از سوی دانش آموزان کیش تهیه شود و جهت شرکت در برنامه سالیانه سازمان بین المللی استاندارد جهانی (ایزو)، ارسال شود و جزیره کیش را به عنوان یک عضو فعال در حوزه استاندارد مطرح کنیم.

رئیس اداره استاندارد کیش اظهار داشت: این دانش آموزان در این مجتمع از بخش های آزمایشگاهی نساجی، ظروف، تیوپ دوچرخه و خودروی سواری بازدید کردند و در پایان، مقوله استاندارد با زبانی ساده به دانش آموزان آموزش داده شد.

صومعه ضمن اشاره به اینکه در منطقه آزاد کیش، عمر زیادی از استاندارد نمی گذرد، گفت: سازمان ملی استاندارد بیش از 90 سال پیش در کشور تاسیس شد ولی این اداره از اواخر سال 93 در جزیره کیش فعالیت خود را آغاز کرد و در این مدت شاهد اتفاقات خوبی در زمینه استاندارد بودیم.

رئیس اداره استاندارد کیش یاد آور شد: آزمایشگاه نساجی این مجتمع، دومین آزمایشگاه در کشور است که موفق به کسب گواهی نامه استاندارد ایزو 17025 شده است و ارائه خدمات می کند. همچنین در بخش آزمایشگاه ظروف نیز کیفیت کلیه ظروفی که در بازار کیش به فروش می رسند، بر طبق استاندارد بررسی می شوند.

وی با بیان اینکه بخش استاندارد تیوپ دوچرخه و خودروی سواری  اخیرا در این مجتمع آزمایشگاهی، راه اندازی شده عنوان کرد: اولین و بزرگترین آزمایشگاه تایر کشور تا اردیبهشت ماه سال 96 نیز در این مجتمع آزمایشگاهی راه اندازی می شود و با ایجاد این مرکز تمامی بند های آزمون های استاندارد در زمینه تایر قابل بررسی و پاسخگویی است.

شایان ذکر است، وضع قوانین و مقرارت برای تعیین کیفیت و مشخصات مطلوب یک کالا یا خدمات را استاندارد می‌گویند. استانداردها دارای چهار محور کاملاً مجزاء، یعنی ماهیت محصولات، امور مدیریتی، ارزیابی‌ و انطباق‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی هستند.