بازدید بیش از 3 هزار مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و بهداشتی در کیش

رئیس مرکز بهداشت کیش از بازدید 3 هزار و 44 مورد از اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی در دو ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر محمدرضا رضانیا، گفت: تمام متصدیان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، و بهداشتی به صورت مستمر مورد بازدید و رصد بازرسین بهداشت محیط هستند و بر اساس قانون ماده ۱۳ مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی پیگیری و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

 

دکتررضانیا هدف از این نظارت ها را حفظ و ارتقای سطح سلامت شهروندان و پیشگیری از بروز و انتقال بیماری ها عنوان کرد و افزود: در این بازدیدها به میزان 435 کیلوگرم مواد غذایی، بهداشتی و خوراکی تاریخ مصرف گذشته کشف و معدوم شده است.

 

دکتر رضانیا در ادامه سخنان خود، خاطر نشان کرد: فروردین و اردیبهشت امسال، 7 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی به دادگاه معرفی و در این زمینه یکی از مراکز متخلف پلمب شده است.

 

وی 44 مورد نمونه برداری از مواد غذایی ،18 مورد نمونه برداری میکروبی و شیمیایی از آب آشامیدنی،4 مورد بازدید از مدارس و مهدهای کودک،5 مورد بررسی آلودگی ناشی از فاضلاب، 12 مورد نمونه برداری از نان،59 مورد صدور صلاحیت بهداشتی،680 مورد اندازه گیری کلر از آب آشامیدنی، 34 مورد اخطار بهداشتی و 3هزار و 6 مورد سنجش مواد غذایی با تجهیزات پرتابل از مهمترین اقدامات انجام شده در زمینه بهداشت محیط در کیش بود.

 

شایان ذکر است: ساکنان جزیره کیش در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی می توانند از طریق سامانه رسیدگی به شکایات مردمی و با شماره های 190 و 44423311 مرکز بهداشت کیش را در جریان قرار دهند.