بازدید از هندورابی با هدف آماده سازی این جزیره برای گردشگران نوروزی

مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش با حضور نمایندگانی از سازمان هواپیمایی کشور از امکانات جزیره هندورابی بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این بازدید صبح روز دوشنبه 9 اسفند با هدف بررسی آمادگی این بندر و فرودگاه برای پذیرش گردشگران نوروزی انجام شد.

سید اسماعیل موسوی مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش گفت: در این سفر تعدادی از نمایندگان سازمان هواپیمایی کشور برای صدور مجوز پرواز از امکانات مهیا شده در فرودگاه هندورابی بازدید کردند که  با در صورت تایید سازمان هواپیمایی کشوری، تا قبل از پایان سال 95 مجوز و پروانه 6 ماهه برای این فرودگاه صادر خواهد شد.

وی افزود: تعداد پرواز های این فرودگاه به میزان تقاضای گردشگران، آژانس های مسافری و شرکت های تور گردان بستگی دارد.

موسوی در خصوص بندر جزیره هندورابی اظهار داشت: بندر جزیره هندورابی عملاً به بهره برداری رسیده و کشتی های تدارکاتی و مسافری در این بندر پهلو می گیرند و از نظر ارائه خدمات به شناورها مشکلی در این بندر وجود ندارد. بندر و فرودگاه جزیره هندورابی با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسمی می رسد و وارد چرخه حمل و نقل هوایی و دریایی می شوند.

وی یادآور شد: در طول ایام نوروز 2 شناور به ظرفیت 80 و 55 نفره برای جابجایی گردشگران بین جزایر کیش و هندورابی تردد می کنند و این شناورها می توانند تا 3 نوبت در این مسیرگردشگران را جابجا کنند. برای ایامی با شرایط آب و هوایی بارانی، شناوری امن با ظرفیت 400 نفر در نظر گرفته شده است. در مواقعی که دریا مواج باشد نیز از طریق هوایی این گردشگران جابجا خواهند شد.

همچنین موسوی در خصوص بازدید نمایندگانی از شرکت های گردشگری از جزیره هندورابی گفت: در ایام نوروز 96، شرکت های گردشگری بخش خصوصی با همکاری معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش سفرهای نوروزی را برنامه ریزی می کنند .این نمایندگان به منظور تامین نیاز های رفاهی گردشگران در این جزیره در ایام نوروز، امکانات رفاهی و پذیرش گردشگران را بررسی می کنند تا با تامین امکانات، خدمات بهتر و شایسته تری را به گردشگران نوروزی ارائه کنند.

وی با بیان اینکه جزیره هندورابی به عنوان جزیره آرامش معرفی شده است، افزود: جزیره هندورابی مکمل گردشگری برای جزیره کیش است گردشگران بتوانند در فضایی بکر و آرام لحظات خوبی را سپری کنند.