به‌منظور بررسی شایعات منتشر شده در کیش؛

بازدید از هتل‌های سطح جزیره صورت گرفت

مدیر نظارت بر خدمات و مراکز گردشگری کیش از تشدید نظارت بر اماکن گردشگری خبر داد و از هتل‌های سطح جزیره بازدید به‌عمل آورد

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، علی ابراهیمی‌معینی مدیر نظارت بر خدمات و مراکز گردشگری ضمن بازدید از هتل‌های برخی از هتل‌های سطح جزیره از گردشگران و کیشوندان درخواست کرد که به شایعات بی‌اساس و بعضاَ مغرضانه منتشر شده در فضای مجازی توجهی نکنند و اخبار درست و به روز را صرفاً از وب‌سایت سازمان منطقه آزاد کیش به آدرس www.kish.ir دنبال کنند.

وی در ادامه گفت: در فضای ملتهب گردشگری امروز، برخی از رقبا اقدام به رفتارهای ناجوانمردانه‌ای کرده‌اند و شایعات بی‌اساسی را برای هم‌صنفان خود در فضای مجازی منتشر می‌کنند. کارشناسان مدیریت نظارت بر خدمات و مراکز گردشگری به‌صورت شبانه‌روزی، درحال بازدید و رسیدگی به تمامی مراکز هستند.

مدیر نظارت بر خدمات و مراکز گردشگری ضمن درخواست از مردم برای بی‌توجهی به شایعات منتشر شده درباره کرونا گفت: بی‌شک شیوع ویروس کرونا در کشور، لطمات اقتصادی جبران‌ناپذیری به بخش گردشگری وارد کرده است که در این بین به اتحاد مردم و دولت را برای گذر از این دوره پرالتهاب نیاز داریم.

ابراهیمی معینی در پاسخ به برخورد با افراد سودجو و شایعه پراکن گفت: قانون مجازات اسلامی صراحتا مطابق با مواد 744، 745 و 746 به مجازات نشر اکاذیب در فضای واقعی اشاره کرده است. همچنین براساس قانون، ماده 18 جرایم رایانه‌ای به صراحت اعلام می‌کند که نشر اکاذیب در فضای مجازی با استفاده از داده‌های رایانه‌ای جرم تلقی می‌شود از این‌رو با تمامی افرادی که در این دوران حساس اقدام به شایعه‌پراکنی درخصوص جزیره کیش کنند، مطابق قانون برخورد قاطعانه خواهد شد.

مدیر نظارت بر خدمات و مراکز گردشگری کیش در پاسخ به شایعه پذیرش مسافران برخی از شهرها در مراکز اقامتی کیش، گفت: ویروس کرونا در بسیاری از شهرهای کشور همه‌گیر شده است و درحال‌حاضر به شهر خاصی اختصاص ندارد و از این رو، نشان دادن حساسیت ویژه بر ورود مسافران از شهرهای قم، تهران، اصفهان یا... واقعیت ندارد و تاکنون موردی مبنی بر پذیرش مسافران از سوی هتل‌ها گزارش نشده است.

وی از اجرای طرح تب‌سنجی مسافران جزیره کیش برای مقابله با بیماری کرونا در تمامی مراکز اقامتی خبر داد و تاکید کرد: گردشگران و کیشوندان اخبار دقیق و به روز جزیره کیش را صرفا از طریق وب‌سایت رسمی سازمان منطقه آزاد کیش دنبال کنند و به شایعات بی‌اساس منتشره در فضای مجازی اهمیت ندهید.