اکران فیلم های سودای سیمرغ فجر 40 در کیش

آثار چهلمین جشنواره بین المللی فیلم فجر از 18 تا 25 بهمن در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش اکران می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، بدریه بحرینی مدیر امور هنری سازمان منطقه آزاد کیش شامگاه شنبه 16 بهمن در نشست خبری چهلمین جشنواره بین المللی فیلم فجر که در سالن اجتماعات معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد بر اهمیت این رویداد مهم فرهنگی در ارتقاء فعالیت های هنری و فرهنگی جزیره کیش تاکید کرد.

بدریه بحرینی ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، برگزاری جشنواره بین المللی فیلم فجر را یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی ایران برشمرد و با اشاره به برگزاری این جشنواره در جزیره کیش درسال های گذشته عنوان کرد: امسال نیز با همت معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و با همکاری مجموعه فرهنگی و رسانه ای آوای کیش همانند سنوات گذشته فیلم های این جشنواره تهیه شده و برای ساكنان كيش اکران خواهد شد.

مدیر امور هنری سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: از مجموع 22 فیلم اکران شده در چهلمین جشنواره فیلم فجر 12 فیلم در 24 سانس در جزیره کیش به نمایش در می آید.

وی با تاکید بر رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی همزمان با برگزاری این رویداد عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود به دلیل شیوع سویه جدید بیماری کرونا در کشور، اکران فیلم های چهلمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با ظرفیت محدود و با رعایت کامل ضوابط بهداشتی مصوب ستادملی مبارزه با کرونا در جزیره کیش برگزار می شود. 

بحرینی در ادامه افزود: اکران فیلم های این جشنواره از 18 بهمن هم زمان با سراسرکشوردرکیش آغاز می شود و در روز 26 بهمن با حضورعوامل یکی از فیلم های برگزیده در این جشنواره به کار خود پایان خواهد داد.

بابک عامل دبیر اجرایی جشنواره بین المللی فیلم فجردر کیش، برگزاری این جشنواره را یکی از بزرگترین جشنواره های فرهنگی و هنری در سطح جزیره کیش عنوان کرد و افزود: فعالیت ما از 15 دی آغاز و همچنین در مدیریت هنری کارهای اجرایی شروع شده است.

عامل گفت: آیین نامه ها و اهداف و مقررات برگزاری فیلم فجر از قبل تعیین شده است و سعی کرده ایم تا تمام موارد آن را با توجه به شیوه ناه هایی که در جشنواره سطح کشور است در جزیره کیش نیز رعایت کنیم.

وی ادامه داد: جشنواره های ملی دارای شیوه نامه های اجرایی هستند که باید بر اساس آن ها در تمام زمان برگزاری جشنواره آن ها را رعایت کنیم.

بابک عامل با اشاره به تاکید سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان مبنی بر برگزاری این جشنواره فیلم فجر در کیش گفت: برگزاری این جشنواره باید دلیلی برای بهتر شدن حال مردم در این رویداد باشد.

دبیر اجرایی جشنواره فیلم فجر در کیش گفت: امکان تهیه بلیط چهلمین جشنواره فیلم فجر از طریق سایت www.iranconcert.com فراهم شده است. 

عامل با بیان این که جشنواره فیلم فجر به مدت 9 روز در کیش اجرا خواهد شد افزود: 22 فیلم به سودای سیمرغ چهلم راه یافته است که 12 فیلم این جشنواره در کیش اکران خواهد شد.

دبیر اجرایی جشنواره بین المللی فیلم فجر کیش با اشاره اکران فیلمهای جشنواره گفت: فیلم های "خائن کشی، مرد بازنده، دسته دختران، بدون قرار قبلی، علفزار، بی مادر، شادروان، نگهبان شب، ملاقات خصوصی ، شب طلایی، بی رویا و برف آخر " در چهلمین جشواره فیلم فجر در کیش اکران خواهد شد. 

به گفته عامل در اختتامیه چهلمین جشنواره بین المللی فیلم فجر مراسم گرامیداشت مرحوم داوود رشیدی با حضور خانواده این هنرمند فقید برگزار خواهد شد.

گفتنی است اکران فیلم های منتخب جشنواره بین المللی فیلم فجر هر روز در سه نوبت 19تا21 ، 21 و سی و24، 24 تا یک و نیم بامداد اکران خواهد شد که نوبت آخر با هدف بهره مندی بازاریان این منطقه و صاحبان صنوف از برنامه های جشنواره فجر برنامه در نظر گرفته شده است.