اولین نشست شورای سیاستگذاری مرکز رشد بین المللی فناوری سلامت برگزار شد

اولین نشست شورای سیاستگذاری مرکز رشد بین المللی فناوری سلامت با هدف ایجاد این مرکز در جزیره کیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در پی تفاهم نامه ای که بین دکتر علی اصغر مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و دکتر رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در راستای حمایت از مراکز رشد و گسترش شرکتهای دانش بنیان به امضا رسید به منظور راه اندازی مرکز رشد بین المللی فناوری سلامت نشستی با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، معاونان اقتصادی و فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش و سرمایه گذاران بخش خصوصی درحوزه های فناوری سلامت در جزیره کیش برگزار شد.

انتقال تکنولوژی در حوزه دارو، بیو تکنولوژی تجهیزات پزشکی، شرایط جذب سرمایه گذار خارجی درحوزه های تک با بهره گیری از ظرفیت های کیش و بررسی فرآیند اجرایی شدن این موارد از موضوعات مورد بحث در این نشست بود.

همچنین مقرر شد علاوه بر افتتاح مرکز رشد بین المللی فناوری سلامت تا پایان سالجاری در جزیره کیش، اولین نشست هم اندیشی حوزه فناوری سلامت هم در کیش برگزار شود.

توسعه امکانات و افزایش تسهیلات حمایتی از شرکت های دانش بنیان در جزیره کیش از اقداماتی است که به منظور جذب شرکت های فعال در این حوزه  به این منطقه آزاد به عنوان پایلوت انتقال فناوری سلامت در دست بررسی و اجراست.

گفتنی است این تفاهم نامه با هدف کمک به شرکت های دانش بنیان برای فعالیت و سود آوری از مسیر دانش است. سازمان منطقه آزاد کیش برای تحقق این هدف، وظیفه در اختیار قرار دادن فضای فیزیکی به این شرکتها را بر عهده دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص راه اندازی این مرکز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص استفاده از ظرفیت های مناطق آزاد در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: جزیره کیش می تواند دروازه صادرات کشور در زمینه تولید محصولات و دانش باشد.

دکتر مونسان با بیان اینکه در حال حاضر برخی شرکت های دانش بنیان فعالیت موفقی را در کیش دارند تاکید کرد صادرات محصولات این شرکت ها ارزش افزوده خوبی برای کشور به همراه دارد که علاوه بر رونق اقتصادی٫ رشد علمی و اشتغالزایی، جزیره کیش را به پایگاه فناوریهای پیشرفته تبدیل می کند.

وی با اشاره به برنامه های تبیین شده در اقتصاد مقاومتی گفت: ما باید در مناطق آزاد محلی برای انتقال فناوری و تکنولوژی باشیم و امیدواریم که با توجه به قوانین خوبی که در مورد مناطق آزاد وجود دارد، بتوانیم کانون خوبی برای این نوع فعالیت ها باشیم.

دکتر مونسان درخصوص راه اندازی این مرکز در کیش افزود: سازمان منطقه آزاد کیش با تمام توان خود از این موضوع حمایت خواهد کرد تا این شرکت ها بتوانند با فعالیت خود علاوه بر تامین نیازهای داخلی در زمینه صادرات نیز موفق باشند.