اولین آزمایشگاه تعیین ماهیت دارای گواهیISO 17025 کشور در کیش افتتاح شد

اولین آزمایشگاه تعیین ماهیت دارای گواهیISO 17025 کشور با آغاز هفته استاندارد در کیش افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این آزمایشگاه که با آغاز هفته استاندارد به منظور تسریع در ارائه خدمات به گمرک کیش و شرکت های نفتی توسط معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش افتتاح شد مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات تعیین ماهیت است. آزمایشگاه تعیین ماهیت کیش بعد از چندین مرحله ارزیابی، به عنوان اولین آزمایشگاه کشور موفق به دریافت گواهینامه تأیید صلاحیت  ISO 17025 در زمینه تعیین ماهیت از مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران شد.

بنابر این گزارش، بخشی از فضای اصلی این آزمایشگاه به وسعت 600 متر مربع بوده و این توانمندی را دارد تا نسبت به انجام آنالیز و آزمون های تعیین ماهیت در طیف وسیعی از عناصر، با دقت بالا و در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام کند.

همچنین، تجزیه شیمیایی کلیه آلیاژهای فلزی از جمله انواع فولادها، چدن ها، آلیاژهای آلومینیوم، مس، انواع فرو آلیاژها و همچنین مواد اکسیدی و خاک ها، انواع مایعات و مواد شیمیایی، منسوجات و شناسایی جنس الیاف، نخ، پارچه ظروف شیشه ای، شناسایی و تفکیک ظروف چینی و سرامیک، انواع پلاستیک و لاستیک، پلیمرها و حلال های آلی و آنالیز انواع مواد شیمیایی از جمله توانمندی های این آزمایشگاه است.

تعیین ماهیت یک فعالیت علمی و آزمایشگاهی است که به صورت پارامترهای دقیق اندازه گیری می شود و در نهایت برای کالای مورد آزمون، گواهی تعیین ماهیت صادر می شود و نتایج آزمون های مربوط به تعیین ماهیت کالاهای وارداتی و صادراتی برای اجرا در اختیار ادارات استاندارد و گمرک مستقر در منطقه قرار می گیرد.

این گزارش حاکی است، این آزمایشگاه با هدف سرعت بخشی به امور مربوط به واردات و صادرات کالا و ارائه خدمات مناسب به فعالان این عرصه در جزیره کیش مستقر شده است.

لازم به ذکر است، سازمان منطقه آزاد کیش، با سیاست حمایت از مراکز دانش بنیان قصد دارد نسبت به گسترش دامنه فعالیت آزمایشگاهی در زمینه آزمون لاستیک، تیوپ، فلاپ، آزبست، برچسب انرژی و ایمنی لوازم خانگی نیز اقدام کند.