نصراله ابراهیمی، سرپرست دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی:

اهتمام ویژه و برنامه‌محور دبیرخانه شورایعالی برای حل و فصل مسائل و مشکلات

سرپرست دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، به منظور حضور در آئین افتتاحیه نمایشگاه کیش اینوکس 2022 به جزیره کیش سفر کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به نقل از  فرینا، «نصراله ابراهیمی» در اولین سفر خود به منطقه آزاد کیش، در بدو ورود به فرودگاه بین المللی جزیره در جمع خبرنگاران از اهتمام ویژه و برنامه محور دبیرخانه شورایعالی برای حل و فصل مسائل سازمان های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در سطح کلان خبر داد.
ابراهیمی، در خصوص آموزش و پرورش و پیگیری موضوعات فرهنگی جزیره کیش بیان کرد: توجه به موضوعات فرهنگی در مناطق آزاد بسیار حائز اهمیت است و از اولویت های ما در دولت مردمی جناب آقای دکتر رئیسی است و در توسعه بخش های آموزشی و فرهنگی جزیره اهتمام ویژه ای خواهیم داشت و مدیران عامل و هیات مدیره های محترم مناطق بر اساس برنامه های راهبردی و برنامه بودجه مصوب 1401 موضوع را دنبال خواهند کرد.
وی در ارتباط با نوسازی خودروهای فرسوده در مناطق آزاد کشور گفت: اکثر مناطق آزاد با معضل خودروهای فرسوده مواجه هستند و اخیرا طبق مصوبه هیات محترم وزیران و ابلاغیه وزارت صمت، برنامه‌ریزی شده است تا از خودروهای هیبریدی و دوگانه سوز هم برای مناطق و هم برای ورود به سرزمین اصلی بهره‌برداری شود که به جد در دستور کار دبیرخانه شورایعالی قرارگرفته و در هیات مدیره مناطق آزاد کشور پیگیری و دنبال خواهد شد.
سرپرست دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در پاسخ به مهمترین رویکرد دبیرخانه برای جذب سرمایه گذار در مناطق آزاد کشور، گفت: سرمایه گذار باید مشوق و انگیزه ی لازم از حیث تکمیل حوزه زیرساخت ها در بخش ارتباطی (انرژی) و بخش های مقرراتی ـ تقنینی را داشته باشد و ما در همین جهت موضوعات را از طریق دستگاه های اجرایی متولی پیگیری خواهیم کرد تا در اولویت برنامه‌ها قرار دهند.
ابراهیمی در ادامه اظهار داشت: اگر زیرساخت های نهادهای مالی به ویژه در حوزه های بانک آفشور، بیمه آفشور و بورس بین الملل در کنار موضوعات داخلی، زیرساخت های لازم را بر اساس تبصره 3 قانون بودجه 1401 که از الزامات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است دنبال کنیم و زمینه های لازم را برای تسهیل گری فرآیندهای اداری در بخش های اقتصادی کشور به منظور انجام امور کسب و کارهای بزرگ، کوچک و متوسط فراهم نماییم، قطع به یقین سرمایه گذاران زیادی تمایل به سرمایه گذاری در این مناطق خواهند داشت تا با استفاده از ابزارهای نوین بانکی با کوتاهترین فرآیندها و کم کردن زمان و هزینه، اقدام به برنامه‌ریزی در جهت توسعه سرمایه‌گذاری نمایند.
وی افزود: برای رسیدن به این اهداف باید حمایت عملی از سرمایه گذاران داشته باشیم تا سرمایه گذار با اطمینان خاطر اعتبار و سرمایه اش را برای انجام امور خدماتی به مردم، کمک به اقتصاد کشور و افزايش تولید ناخالص داخلی(GDP) صرف کند.

گفتنی است؛ ادای احترام به مقام شهدای گمنام، حضور در شورای اداری منطقه و بررسی فعالیت های جاری در سازمان، دیدار با فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران و بازدید از پروژه های عمرانی از دیگر برنامه های سفر دو روزه «ابراهیمی» به جزیره کیش است.

«چهاردهمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور» و «نهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی»، با حضور 250 شرکت داخلی و خارجی از 25 تا 28 مهرماه جاری در مرکز نمایشگاه های بین المللی جزیره کیش برپاست.