انعقاد تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه تهران و سازمان منطقه آزاد کیش

تفاهم نامه همکاری میان موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران با سازمان منطقه آزاد کیش به نمایندگی از ستاد مدیریت بحران جزیره به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این تفاهم نامه با حضور سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد، مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، به همراه رئیس موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، معاونان و تیم فنی، عصر شنبه 12 شهریور در مرکز همایش های بین المللی کیش، سالن رازی به امضاء رسید.

سعید پورزادی معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که راه اندازی مرکز اقیانوس شناسی در خلیج فارس یک از اهداف این تفاهم نامه است، اظهار داشت: موسسه ژئوفیزیک به نمایندگی از دانشگاه تهران در مرکز بوم شناسی دانشگاهی را تجهیز کردند که در ماه آینده شاهد بهره برداری مجموعه تحقیقاتی اقیانوس شناسی و مطالعات دریایی در داخل کیش خواهیم بود.

پورزادی با تاکید بر این که به دنبال فعالیت های علمی در کیش هستیم، گفت: جزیره کیش می تواند مرکز فعالیت های علمی به ویژه محیط زیستی که از دیگر ابعاد این تفاهم نامه است باشد.

وی خاطر نشان کرد: با حضور موسسات علمی که به صورت واقعی در جزیره کیش حضور دارند و فعالیت می کنند تمام کارها پیوست علمی خواهند داشت.

سعید پورزادی دلیل انعقاد تفاهم نامه با موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران را زمین لرزه های چندماه گذشته عنوان کرد که بالغ بر 200 لرزه و زمین لرزه را در جزیره و در محدوده جغرافیایی جزیره کیش شاهد بودیم.

پورزادی با اشاره به اهمیت جایگاه کیش به عنوان مقصد گردشگری و توسعه سرمایه گذاری در این منطقه، افزود: به خاطر تحلیل داده ها و سرعت دسترسی به دیتاها مجبور بودیم از اطلاعات سرزمین اصلی و یا دیگر مناطق همجوار خودمان استفاده کنیم.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در محدوده جغرافیایی جزیره کیش نیازمند ایستگاهی برای تحلیل داده ها بودیم تا بتوانیم مسائل زمین ساخت ورود کنیم از این رو در همان زمان مذاکره ای با دانشگاه تهران داشتیم و با دستور ریاست دانشگاه تهران، موسسه ژئو فیزیک این دانشگاه سریعا وارد عمل شد و تعداد 5 ایستگاه موقت لرزه نگاری را در جزیره کیش، هندورابی، فارور، آفتاب و چارک مستقر کردند که تعداد دو ایستگاه موقت در جزیره کیش مستقر شد.

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: با این اقدام مهم و ارزشمند دیتاها به صورت آنلاین به مرکز ژئوفیزک دانشگاه تهران ارسال می شود و خوشبختانه توانستیم تحلیل های خیلی خوبی را در اختیار مردم قرار دهیم و این تحلیل ها را بتوانیم بررسی کنیم.

سعید پورزادی اظهار داشت: این مهم به ما در حوزه های زیرساختی، توسعه زیرساخت های شهری و توسعه کیش کمک می کند و دیتاهای زمین لرزه های احتمالی را می توانیم تحلیل کنیم و سریعا اطلاعات لازم را به اگاهی عموم مردم برسانیم و بهترین تصمیم را بگیریم بنابراین در همین راستا امروز تفاهم نامه همکاری میان موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران با سازمان منطقه آزاد کیش به امضا رسید.