امضای تفاهم نامه نوآوری‌ و تجاری سازی فناوری‌های صنایع معدنی در کیش

تفاهم نامه همکاری موسسه علوم و فنون کیش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توسعه نوآوری ها و تجاری سازی فناوری های مشترک حوزه معدن و صنایع معدنی به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مسعود توفیقی مدیرعامل موسسه علوم و فنون کیش در مراسم انعقاد تفاهم نامه با حضور کامبیز مهدی‌زاده مدیر طرح توسعه نوآوری‌ها و فناوری‌های حوزه معدن و صنایع معدنی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر اهمیت استقبال واحدهای فناور برای استقرار در مرکز نوآوری کیش اشاره داشت و گفت: در حال حاضر ۳۴ شرکت دانش بنیان در این مرکز استقرار یافته‌اند و بیش از ۱۶۷ شرکت دانش بنیان متقاضی استقرار در این مرکز هستند.

مدیر مرکز نوآوری کیش در ادامه افزود: این استقبال نشان دهنده ظرفیت‌های بسیار خوب منطقه آزاد کیش برای توسعه کسب‌ وکارهای دانش‌بنیان و فناوری است که به عنوان یک مدل منحصر به‌فرد توسعه در جنوب کشور مطرح شده است.

در ادامه این نشست، کامبیز مهدی‌زاده با بیان این‌که توسعه و ارتقای نوآوری‌های حوزه معدن و صنایع معدنی که یکی از ظرفیت‌های ارزشمند کشور است، یکی از مهم ترین اولویت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفته است ،افزود: همکاری‌های مشترک برای توسعه زیست‌بوم فناوری‌های معدن و صنایع معدنی، آموزش و توسعه زیرساخت‌های ترویجی و تحقیقاتی این حوزه از اولویت‌هایی است که معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به کمک ظرفیت ایجاد شده بر بستر زیست‌بوم نوآوری در دستور کار خود قرار داده است.

مشاور عالی معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با اشاره به ظرفیت‌های ارزنده جزایر خلیج فارس در حوزه زمین‌شناسی و معدن خاطر نشان کرد: ژئوتوریسم صحرایی و زیردریایی از محورهایی است که با کمک ایده های نوآورانه جوانان می‌تواند به خلق ارزش افزوده و کارآفرینی منجر شود.

وی همچنین در ادامه گفت: برگزاری نمایشگاه دائمی معدن و موزه زمین شناسی در جزیره کیش نشان دهنده ظرفیت های بالای این منطقه است.

بر اساس این تفاهم‌نامه همکاری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن تسهیل شرایط و فرآیند اخذ مجوز های مورد نیاز و تاییدیه‌های دانش بنیان، تجاری‌سازی طرح های موفق و صادرات محصولات استارتاپ های معرفی شده را در دستور کار قرار داده است.

همچنین معرفی و ارزیابی طرح های فناورانه و پروژه های پژوهشی کاربردی حوزه معدن برای استقرار و بهره‌برداری از امکانات مرکز نوآوری کیش و نیز حمایت از پروژه های کاربردی با هدف توسعه فناوری های زمین شناسی، معدن و صنایع معدنی از دیگر وظایف این معاونت است.

مؤسسه علوم و فنون کیش نیز فضای کافی را برای راه اندازی مرکز فناوری و نوآوری معدن و صنایع معدنی اختصاص خواهد داد و در برگزاری رویدادها و نمایشگاه های تخصصی مشارکت خواهد کرد و در جهت جلب مشارکت و تشویق به سرمایه گذاری اشخاص حقیقی و حقوقی در اجرای ایده ها و طرح های نوآورانه و فناورانه برای تسهیل فرایند فروش محصولات خروجی در کنار برگزاری دوره های آموزشی حرفه ای برای تقویت ظرفیت استارتاپ‌ها از دیگر وظایف این مؤسسه بر مبنای این تفاهم‌نامه همکاری است.