امضای تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد کیش با شرکت گروه خدمات بازار سرمایه سهم آشنا

با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت گروه خدمات بازار سرمایه سهم آشنا یکی از مجموعه های فعال در حوزه بازار سرمایه در سطح کشور؛ تامین مالی چندین هزار تومانی، برای کمک به سرمایه گذاران در منطقه آزاد کیش را آغاز کرد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، امضای تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد کیش با شرکت گروه خدمات بازار سرمایه سهم آشنا با حضور غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، سید محمدرضا مداح مشاور و مدیرکل حوزه مدیریت، ناصر آخوندی معاون توسعه مدیریت و علی مقدس زاده معاون اقتصادی و سرمایه گذاری و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، شهریار شهمیری مدیرعامل شرکت گروه خدمات بازار سرمایه سهم آشنا و بخش خصوصی چهارشنبه سوم اردیبهشت در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این مراسم با اشاره به حجم پروژه های فعال بخش خصوصی گفت: بخش خصوصی جزیره کیش با تجربه و توانایی که در حوزه سرمایه گذاری دارد می تواند با بهره گیری از ابزارهای نوین تامین مالی، از ظرفیت های ایجاد شده حوزه بازار سرمایه در جزیره کیش بهره مند شود.

 غلامحسین مظفری گفت: صندوق زمین و ساختمان یکی از ابزارهای تامین مالی مناسب برای سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه ساخت و ساز است که در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته است.

مظفری با بیان اینکه شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری سال "جهش تولید" نامگذاری شده است؛ افزود: با توجه به اینکه در ابتدای سال، با رکودی غیر قابل پیش بینی ناشی از شیوع بیماری کرونا مواجه شدیم، اما با عبور از این بحران، با استفاده از توانمندی های بازار سرمایه، جهش اقتصادی را در کیش شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به تدابیر و برنامه ریزی های انجام شده در قالب پسا کرونا در جزیره کیش اظهار داشت: قطعا از منابع موجود کشور برای تقویت بخش تولید و سرمایه گذاری در جزیره کیش استفاده خواهیم کرد اما این مانع نمی‌شود که از بازار سرمایه چشم پوشی کنیم.

رییس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه برای پیشبرد پروژه ترمینال فرودگاه بین المللی کیش از منابع اوراق صکوک استفاده شد،خاطر نشان کرد: در سال جاری با پیش بینی هایی که صورت گرفته است قصد داریم برای حمایت از سرمایه گذاران و انجام پروژه های زیر ساختی در جزیره کیش از بازار سرمایه بهره خواهیم برد.

غلامحسین مظفری گفت: صندوق هایی با درآمد ثابت که به جذب منابع ریز کیشوندان با تضمین سود قابل توجه اقدام خواهد کرد، ابزاری مناسب برای افزایش بازدهی دارایی مردم است که پس از تجمیع می تواند ارقام بزرگی را به پروژه های کیش تزریق کند.

شهریار شهمیری مدیرعامل شرکت گروه خدمات بازار سرمایه سهم آشنا نیز در این مراسم با بیان اینکه انعقاد این تفاهم نامه گام بلندی در توسعه و بهره مندی همه فعالان اقتصادی از خدمات بازار سرمایه است؛ گفت: جایگاه این شرکت در بازار سرمایه کشور جایگاه تثبیت شده است که در سه محور اصلی در ارائه خدمات تخصیص تامین مالی، مشاوره تامین مالی و مشاوره سرمایه گذاری فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه صندوق های فعال در بازار سرمایه بیش از ۱۶۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی جمع کرده اند ادامه داد: صندوق های این گروه مالی بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان است که هم با درآمد ثابت است و هم سرمایه گذاری در سهام، که در هر دو حوزه هم آماده ارایه خدمات است.

ناصر آخوندی، معاون توسعه مدیریت کیش نیز با بیان اینکه با تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از اواخر سال 98 تامین منابع مالی از طریق بازار سرمایه در دستور کار این سازمان قرار گرفته بود گفت: بر اساس استانداردهای موجود و نشست هایی که در این خصوص داشتیم نتیجه همه این اقدامات امروز تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد کیش با شرکت گروه خدمات بازار سرمایه سهم آشنا است که این شرکت از جمله نهادهای مالی است که رتبه یک بازار سرمایه در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه تامین مالی از بازار سرمایه پیشتاز است،افزود: اتصال بخش خصوصی جزیره کیش به بازار سرمایه از جمله اهداف عالیه سازمان است، البته در این خصوص گام های اولیه برداشته شده ولی در مقایسه با بورس های دنیا خیلی فاصله داریم.

آخوندی تاکید کرد: جزیره کیش با دارا بودن 340 کارخانه که سود آوری قابل توجهی دارند، می توانند با پذیرش در بازار سرمایه نسبت به تامین مالی مناسب اقدام کنند.

علی مقدس زاده معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این جلسه گفت: با فعال نگه داشتن بخش خصوصی و ایجاد اشتغال در سطح جامعه می توانیم از پیامدهای ناشی از کرونا که افسردگی اجتماعی و رکود اقتصادی را به دنبال دارد جلوگیری کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه می توانیم از خدمات شرکت سهم آشنا برای تامین مالی از بازار سرمایه در کیش استفاده کنیم؛ گفت: تمام اقدامات در جزیره کیش مبتنی بر روش های حرفه ای و تخصصی می باشد و این اقدام یک کار نوین در سطح منطقه است.

گفتنی است تفاهم نامه میان سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت گروه خدمات بازار سرمایه سهم آشنا با حضور غلامحسین مظفری مدیرعامل، معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و مجموعه بخش های خصوصی فعال در جزیره کیش و رسانه های محلی به امضا رسید