نماینده مردم ماکو در مجلس مطرح کرد

الحاق چالدران به منطقه آزاد ماکو در سفر رئیس جمهور به آذربایجان‌غربی

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی گفت: الحاق چالدران به منطقه آزاد ماکو از مطالبات مهمی است که در سفر رئیس جمهور به آذربایجان‌غربی به صورت حضوری درخواست می‌شود.

محمد علیپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم درارومیه، به آخرین وضعیت طرح پیشنهادی الحاق چالدران به منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو اشاره و اظهارداشت: یکی از راه‌های تصویب این طرح این است که از طریق هیئت دولت در قالب لایحه پیشنهاد شود که مقدمات آن در حال اجراست.

وی افزود: طرح الحاق چالدران به منطقه آزاد ماکو درخواست شده و این موضوع باید با انجام بررسی‌های لازم در هیئت دولت و تایید به مجلس پیشنهاد شود.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نظر دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور بر الحاق چالدران به منطقه آزاد ماکو مثبت است.

وی گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر تراکم طرح لایحه در مجلس زیاد است امید است در خرداد و تیرماه نوبت رسیدگی به طرح پیشنهادی الحاق چالدران به منطقه آزاد ماکو رسیده و مورد بررسی قرار گیرد.

علیپور الحاق چالدران به منطقه آزاد ماکو را حق مردم این شهرستان عنوان و بیان کرد: از گذشته چهار شهرستان ماکو، چالدران، شوط و پلدشت یک شهرستان محسوب می‌شد و باید در تصویب منطقه آزاد ماکو نیز چالدران در محدوده قرار می‌گرفت.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار بود در سال 94 اولین سفر رئیس جمهور به آذربایجان‌غربی باشد ولی به جهت برخی فوریت‌ها گیلان و فارس در اولویت قرار گرفتند و امید است در سفر رئیس جمهور به آذربایجان‌غربی موضوع الحاق چالدران به منطقه آزاد ماکو به صورت حضوری عنوان شود.

ماکو