افزایش کیفی گردشگری کیش درنورز 95

کیفیت گردشگری جزیره کیش در نوروز 95 ارتقاء یافت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، از 25 اسفند 94 تا 14 فروردین 95 جزيره كيش از دو مسير هوايي و دريايي ميزبان ٢٢٧ هزار و ٥٣ گردشگر بود. همچنين در اين ايام ١٨ هزارو ٣٦٥ خودرو وارد جزيره كيش شدند. این در حالی بود که به علت شرایط نامساعد جوی سفرهای دریایی در 4 روز نخستین تعطیلات نوروز انجام نشد و بسیاری از خانواده هایی که با خودرو به بنادر چارک٫ لنگه و آفتاب مراجعه کرده بودند موفق به سفر به کیش نشدند.

با وجود برپایی بيش از چهار هزار و چهارصد تخته چادر در دو بخش مجردي و خانوادگي به همراه امكانات رفاهي برای خانواده ها ١٣ درصد در كمپ ها، 23 درصد از گردشگران در هتل هاي كيش و ٦١ درصد در خانه هاي گردشگري اسكان داشته اند  و سه د صد از گردشگران هم دارای منزل مسکونی و یا میهمان ساکنان جزیره بودند.

كنترل قيمت بليت ها، نظارت مستمر بر مراکز خرید و عرضه کالاها و اقلام خوراکی با قیمت های متعادل، اطلاع رسانی خوب برنامه ها٫ عرضه اجناس با کیفیت٫ ارائه خدمات مناسب در مراکز گردشگری٫ تفریحی٫ پذیرایی و اقامتی و برخورد خوب میزبانان با گردشگران نوروزی از عوامل موثر بر سطح رضایتمندی گردشگران در ایام نوروز بود.

همچنین براساس اعلام جوامع بازاریان٫ کلوپ داران و شناورها و مراکز پذیرایی میزان رضایتمندی فعالان این بخش ها نیز بالای 90 درصد بود که بیانگر افزایش کیفیت گردشگری در جزیره کیش است.

جامعه هتلداران نیز در نخستین روزهای نوروز خبر از اشغال 100درصدی هتل ها داد. از سویی خانه های گردشكري نیز در این ایام ضریب اشغال بالايي داشتند.

در نوروز امسال با نظرسنجي هاي انجام شده ميزان رضايتمندي از سفر به كيش و خدمات ارائه شده در اين جزيره٫ به ٩٥ درصد افزايش يافته است .