افزایش کیفیت، کاهش هزینه ها و تسریع امور بخشی از دستاوردهای اداره استاندارد در کیش

توسعه فعالیت اداره استاندارد، علاوه بر افزایش کیفیت، کاهش هزینه ها و تسریع امور را درکیش در پی داشته است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، اداره استاندارد کیش از سال 93 در پی عقد تفاهم نامه ای بین سازمان منطقه آزاد کیش و سازمان ملی استاندارد با هدف افزایش کیفیت، کاهش هزینه ها، تسریع و تسهیل امور فعالیت خود را در جزیره کیش آغاز کرد.

نظارت بر اجرای استاندارد، ارزیابی کالاهای صادراتی و وارداتی و آموزش و ترویج فرهنگ استاندارد از جمله حوزه های خدماتی این اداره در جزیره کیش است.

سعید صومعه رییس اداره استاندارد کیش گفت: در حوزه نظارت بر اجرای استاندارد، نظارت بر واحدهای تولیدی مشمول دریافت پروانه استاندارد، پوشش استاندارد در واحدهای تولیدی و خدماتی، آموزش و صدور گواهی برای مدیران کنترل کیفیت، نظارت بر سطح عرضه و کالیبراسیون تجهیزات اندازه گیری و بازرسی از آسانسورهای نصب شده و صدور گواهی ایمنی و عملکرد برای آنها بخش هایی از عملکرد این اداره است.

وی افزود: در زمان راه اندازی اداره استاندارد 10 در صد از واحدهای تولیددی و خدماتی دارای نشان استاندارد بودند که با پیگیریهای مستمر این میزان به 90 در صد افزایش یافته است. همچنین در بخش آموزش و صدور گواهی برای مدیران کنترل کیفیت سالیانه 400 نفر ساعت دوره آموزش تخصصی برای ارتقاء سطح دانش این مدیران برگزار می شود.

صومعه در ادامه از جزیره کیش به عنوان اولین منطقه در کشور یاد کرد که در راستای حفظ ایمنی و افزایش کیفیت خدمات رسانی با حمایت های سازمان منطقه آزاد کیش بازرسی ادواری به صورت سالیانه از کلیه آسانسورهای هتل ها انجام می شود.

رییس اداره استاندارد کیش در خصوص ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی نیز گفت: تمامی کالاهای مشمول که به منظور ترخیص از طرف گمرک به این اداره ارجاع می شود پس از نمونه برداری و آزمون، مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته و در صورت انطباق با استاندارد مجوز ترخیص آن صادر می شود.

وی افزایش سطح دانش و آگاهی عموم جامعه در خصوص کیفیت و استاندارد را از دیگر اهداف این اداره برشمرد که با برگزاری دوره های آموزش عمومی به خصوص برای دانش آموزان و اطلاع رسانی از طریق رسانه ها در این زمینه اقدام شده است.

سعید صومعه با اشاره به راه اندازی آزمایشگاه نساجی در سال گذشته و اولین آزمایشگاه تعیین ماهیت با توانایی آنالیز و آزمون طیف گسترده ای از مواد گفت: در حال حاضر نیز مجهزترین آزمایشگاه آزمون لاستیک کشور در جزیره کیش در حال تجهیز است که تا پایان امسال تکمیل و بهره برداری می شود.