فاز دوم افتتاح پروژه ها در دولت سیزدهم؛

افتتاح و کلنگ‌زنی 71 پروژه صنعتی و عمرانی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همزمان با هفته دولت

همزمان با هفته دولت، فاز دوم افتتاح و کلنگ‌زنی 71 پروژه سرمایه گذاری صنعتی و عمرانی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، چهارشنبه (9 شهریورماه) به صورت همزمان و با فرمان رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس آغاز خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به نقل از دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در خرداد ماه سال جاری شاهد اجرای بیش از 61 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و افتتاح 82 پروژه صنعتی، عمرانی و کشاورزی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور بودند و حالا به مناسبت هفته دولت برای دومین بار افتتاح و کلنگ‌زنی همزمان 71 پروژه سرمایه‌گذاری صنعتی و عمرانی در این مناطق انجام می‌شود.

در فاز دوم افتتاح پروژه ها در دولت سیزدهم، 4 منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی (کیش، ارس، انزلی و اروند) و 5 منطقه ویژه اقتصادی (انرژی پارس، سهلان، ارگ جدید بم، پتروشیمی و لرستان) با مجموع سرمایه گذاری یک میلیون و 180 هزار میلیارد ریال به صورت همزمان افتتاح یا کلنگ زنی می شوند.

بهره‌برداری از 51 پروژه با ارزش بیش از 63 هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 17 هزار و 741 نفر است که از این تعداد برای پنج هزار و 743 نفر به صورت مستقیم و 11 هزار و 998 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد می شود.

همچنین از مجموع 20 پروژه ای که در مناطق آزاد (ارس و انزلی) و مناطق ویژه اقتصادی (انرژی پارس، سهلان و لرستان) کلنگ زنی می شود، برای 2 هزار و 806 نفر به صورت مستقیم و برای 2 هزار و 489 نفر اشتغالزایی غیرمستقیم را به همراه خواهد داشت.