افتتاح ساختمان آموزش واحد بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی کیش با حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

آيت الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی درمراسمی ساختمان آموزش واحد بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی کیش را افتتاح کرد.

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش٫ در مراسم افتتاح ساختمان آموزش واحد بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی کیش که با حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام٫ مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد آيت الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی از روند احداث ساختمان آموزش و جانمایی آن در کنار ساحل مرجانی جزیره کیش ابراز رضایت کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره برنامه سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص اختصاص زمین به دانشگاه‌های مهم کشور برای تأسیس واحد بین الملل یادآور شد: خوشحالم که مقدمات کار در واحد بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی آماده شده و این ساختمان خرداد ماه با تکمیل همه قسمت‌ها در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به مزایای گستردگی شعبات دانشگاه آزاد و امکانات علمی، آزمایشگاهی و کارگاهی این دانشگاه گفت: امروز آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد در خدمت کل کشور است و ساها با 7500 آزمایشگاه و 3500 کارگاه نیازهای علمی کشور را تأمین می‌کند.

هاشمی‌رفسنجانی درباره علاقمندی دیگر کشورها برای تاسیس دفتر دانشگاه آزاد گفت:  درانگلستان واحد آکسفورد از سال های قبل فعال بوده است. در روسیه اولین واحد را تأسیس کردیم و اتریش نیز درحال پیگیریست.

وی دانشجویان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی را سرمایه‌های علمی امروز و آینده کشور خواند و گفت: باید زمینه‌های ارتقاء علمی فرزندان این سرزمین فراهم شود و فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در همین راستاست.

لازم به یادآوری است که اکبر هاشمی‌رفسنجانی پس از بهره‌برداری از لوح یادبود بنا و کاشت نمادین نهال نخل در حیاط دانشگاه، از قسمت‌های مختلف ساختمان آن بازدید کرد.