اعمال محدودیت های جدید برای کنترل شیوع کرونا در کیش

سخنگوی شورای سلامت کیش از ایجاد تعادل میان تاب آوری اقتصادی و سلامت اقشار مختلف جامعه و تقویت نظارت حداکثری بر رعایت پروتکل های بهداشتی در تمام صنوف و مراکز گردشگری جزیره کیش خبر داد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت و سخنگوی شورای سلامت کیش در بیست و نهمین جلسه شورای سلامت کیش که امروز یکشنبه 18 آبان در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد، بر ضرورت کاهش پذیرش 50 درصدی "پلاژها و پارک های آبی" جزیره کیش تاکید داشت و گفت: تا اطلاع ثانوی این مصوبه به قوت خود باقی است و نظارت هاي حداكثري با جدیت تمام در حوزه فعالیت "کلوپ های تفریحات دریایی و غواصی" ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: حراست فیزیکی سازمان منطقه آزاد کیش، نیروی انتظامی ویژه کیش و جمعیت هلال احمر با نظارت دقیق بر اجرای ضوابط بهداشتی ابلاغ شده از سوی شورای سلامت کیش در اماکن تفریحی "پارک های ساحلی، اسکله تفریحی و کشتی یونانی"، موجب کنترل گسترش شیوع ویروس کرونا میان مردم جزیره کیش خواهد شد.

وی تصریح کرد: لازمه تحقق این امر مهم؛ مشارکت تمام دستگاه های اجرایی مستقر در این منطقه و همکاری ساکنین کیش است تا نسبت به تقویت تاب آوری اقتصادی و سلامت عموم مردم جامعه، گام های موثر و تاثیر گذاری برای ریشه کن شدن این ویروس آسیب زا در سطح جامعه برداشته شود.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش در حاشیه این جلسه همچنین به نظارت های دقیق بر اجرای ضوابط بهداشتی در سواحل کیش اشاره داشت و گفت: در ارزیابی های انجام شده در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در نقاط مختلف این منطقه؛ نتایج نشان دهنده بیانگر این موضوع است که مردم در سواحل 20درصد و داخل شهر تا 95 درصد نکات بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می کنند.

محمدرضا رضانیا، یکی از دغدغه های اصلی شورای سلامت کیش را تعادل میان حفظ سلامت و معیشت مردم عنوان کرد و افزود: در صورتی که صنوف مختلف و مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی توجهی کنند، اعمال محدودیت خواهد شد و با افراد متخلف برخورد قانونی می شود.

سعید پورعلی دبیر شورای سلامت کیش نیز بر لزوم اهمیت اقناع سازی در روند نظارت با ارائه اطلاعات مثبت که می تواند تاثیر مهمی بر تحرک پذیری حفظ سرمایه های انسانی به دنبال داشته باشد، تاکید کرد و گفت: با همکاری تمام دستگاه های مستقر در این منطقه می توانیم نسبت به حفظ و ارتقای فعالیت های اقتصادی و گردشگری و همچنین تقویت تاب آوری کادر درمان جزیره کیش اقدام کنیم. 

 وی در رابطه با رویکرد محل محور با ظرفیت های مساجد و بسیجیان برای مقابله با گسترش بیماری کرونا و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی اظهار داشت: تقویت آموزش های همگانی جهت آگاهی بخشی از خطرات ناشی از شیوع ویروس کووید19 در سطح جزیره کیش، "سفارش محتوا سازی برای شبکه های اجتماعی و شنیدن یک صدای واحد از سوی سخنگوی شورای سلامت کیش" موجب کنترل این بیماری و حفظ آرامش و امنیت اجتماعی خواهد شد.

شایان ذکر است اعمال محدودیت های قبلی که در بیست و هشتمین جلسه شورای سلامت مشخص شده بود؛ کمیته ای به منظور بررسی محدودیت ها تشکیل شده و در اسرع وقت نتایج آن اطلاع رسانی خواهد شد.