اعلام عملکرد اداره نظارت بر ضوابط بهداشت انسانی منطقه آزاد کیش

عملکرد اداره نظارت بر ضوابط بهداشت انسانی منطقه آزاد کیش اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، اداره نظارت بر ضوابط بهداشت انسانی منطقه آزاد کیش مسئوليت ترخیص کالای آرایشی بهداشتی، غذایی و آشامیدنی در محدوده جزیره کیش با بررسی دقیق مدارک مربوطه اعم از آنالیز و گواهی بهداشت محصول که به تایید سفارت ایران در مبدا رسیده باشد و در نهایت ارسال نمونه به آزمایشگاه جهت انجام آزمون های لازم را به عهده دارد.

همچنین این اداره بر واحد های تولیدی و کارخانجات سلامت محور داخل جزیره، طبق ضوابط وزارت بهداشت بطورکامل نظارت دارد و در هر بازدید نمونه برداری انجام گرفته و جهت آزمون های فیزیکی، شیمی و میکروبی به آزمایشگاه این اداره ارسال می شود.

واحد نظارت این اداره در طول سال 95 اقدامات گسترده ای در خصوص محصولات آرایشی، بهداشتی، خوراکی و آشامیدنی از جمله 84 مورد صدور مجوز ترخیص به سرزمین اصلی، 145 مورد مجوز ثبت سفارش، 60 مورد صدور مجوز مصرف محصولات سلامت محور، 2 هزار و 689 مورد صدور مجوز ترخیص به جزیره کیش، 91 مورد صدور تمدید پروانه های بهداشتی جهت بهره برداری و تاسیس، ساخت و پروانه مسئول فنی و واحد های تولیدی، 10 مورد تمدید پروانه مسئول فنی واردات جهت فعالیت شرکت های وارد کننده محصولات آرایشی، بهداشتی، خوراکی و آشامیدنی به سرزمین اصلی و 155 بازدید از کارخانجات تولیدی این محصولات را در جزیره کیش انجام داده است.

همچنین 190 مورد تکمیل بهداشتی واردات پس از  ارسال نمونه به آزمایشگاه و بررسی نتایج مربوطه، برگزاری 11 دوره آموزشی، انجام 32 مشاوره به واردکنندگان و تولید کنندگان در خصوص محصولات مشمول قانون ماده شانزده، 631 مورد بررسی نتایج آزمایشگاه محصولات آرایشی بهداشتی، خوراکی و آشامیدنی بر اساس آنالیز، استاندارد و ضوابط مربوطه و 20 مورد پاسخگویی به شکایات و بررسی نمونه های ارسال شده از دیگر اقدامات این اداره عنوان شده است.

لازم به ذکر است، در این اداره علاوه بر واحد نظارت در واحد مکمل اقداماتی از جمله ترخیص مکمل های تغذیه ای رژیمی دارای پروانه بهداشتی در محدوده جزیره کیش با بررسی دقیق مدارک مربوطه و پایش و ارزیابی ادواری بر کارخانه های تولید فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل انجام می شود. همچنین آزمایشگاه این اداره نیز داراي دستگاه های HPLC,GC,FTIR,ATOMIC،  اسپکتروفتومتر، دستگاه ها و شیشه آلات روتین مربوط به آزمایشگاه غذا و دارو است و دارای فضا و تجربه کافی جهت توسعه و پیشرفت در تمام زمینه های لازم می باشد. این آزمایشگاه وظیفه انجام آزمون های کالاهای ورودی از طریق گمرک و کارخانجات تولیدی، همچنین آزمون نمونه های ارسالی از مرکز توسعه سلامت كيش از سطح جزیره و نمونه های ارسالی از اداره دامپزشکی كيش را نیز به عهده دارد.