استقبال بی نظیر هنرمندان جنوب از دومین جشنواره ملی موسیقی نی‌انبان کیش

رئیس دومین جشنواره ملی نی‌انبان جزیره کیش از استقبال بالا و بی نظیر هنرمندان کشور و بالاخص هنرمندان موسیقی جنوب برای حضور در این جشنواره در تیرماه سالجاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش ناصر قاسمی‌نیا، رئیس دومین جشنواره ملی نی‌انبان کیش اظهار کرد: بدون تردید یکی از موضوعات مهمی که تاثیر مهمی بر موضوع هویت و فرهنگ دارد، نگاه ویژه به موسیقی است.

وی با اشاره به اهمیت ترویج و اشاعه موسیقی اصیل کشور در مسیر فرهنگ‎‌سازی، خاطرنشان کرد: در این بین نی‌انبان به عنوان یک ساز ثبت‌شده در جنوب کشور بسیار شناخته شده است و مورد اقبال عمومی قرار دارد.

رئیس دومین جشنواره ملی نی‌انبان جزیره کیش تصریح کرد: نی‌انبان سازی‌ست که روحیات درونی انسان‌ها را با صدای خاطره‌ساز خود به نمایش می‌گذارد و به همین خاطر همواره مورد احترام بوده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه امروز نسل جوان ما با فرهنگ موسیقی اصیل کشور و بویژه موسیقی فولکلور چندان آشنا نیست، بیان کرد: سازمان منطقه آزاد کیش با برگزاری جشنواره نی‌انبان و البته استمرار آن، در مسیر آشنایی نسل‌های مختلف با این ساز گام برخواهد داشت.

قاسمی‌نیا اضافه کرد: استقبال گروه‌های هنرمند از این رویداد در جنوب کشور بسیار خوب بوده است و امیدوارم از دوازدهم تا پانزدهم تیرماه و در زمان برگزاری جشنواره نیز شاهد استقبال عموم علاقمندان به موسیقی، کیشوندان و گردشگران از جشنواره نی‌انبان باشیم.

وی از همه هنرمندانی که باعث ترویج فرهنگ موسیقی جنوب و انتقال آن به نسل‌های بعدی هستند قدردانی کرد. 

گفتنی است در دومین جشنواره ملی نی‌انبان کیش مهدی ادیبان، سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رئیس شورای سیاست‌‎گذاری و سید علیرضا فاطمیان‌پور، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان عضو و دبیر شورای سیاست‌گذاری این رویداد حضور دارند.

خسرو نشان به عنوان عضو اجرایی شورای سیاست‌گذاری، فواد توحیدی، عضو هنری این شورا و بدریه بحرینی نیز به عنوان عضو دیگر شورای سیاست‌گذاری جشنواره یاد شده فعالیت خواهند کرد.بابک عامل نیز دبیری دومین جشنواره ملی نی‌انبان کیش را برعهده دارد.

خیام‎خوانی و برگزاری بزرگداشت محمود جهان به عنوان پیشکسوت فقید موسیقی جنوب، از بخش‌های ویژه دومین جشنواره ملی نی‌انبان کیش به شمار می‌روند.

گروه‌های هنرمند علاقمند تا پایان خرداد ماه فرصت دارند تا با مراجعه به تارنمای https://festival.kish.ir/ نسبت به ثبت‌نام در این جشنواره اقدام نمایند.