دكترمونسان در سفر به امارات بررسي كرد

استفاده از ظرفیت های ایرانیان مقیم امارات براي توسعه اقتصادي و گردشگری كيش در شرايط پسا تحريم

دكترمونسان در سفر چهارروزه به امارات متحده عربي شرایط تعامل و استفاده از ظرفیت های ایرانیان مقیم امارات را براي توسعه اقتصادي و گردشگری كيش در شرايط پساتحريم بررسي كرد.

به گزارش روابط عمومي و اموربين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، دكتر مونسان در اين سفر ضمن ديدار با سفير و سركنسول ايران در ابوظبي و دبي از طرح هاي عمراني و فعاليت هاي اقتصادي در ابوظبي، دبي و منطقه آزاد جبل علي بازديد كردند.

بررسي ظرفيت ها و موقعيت مناطق مختلف امارات از جمله جبل علي، ابوظبي و دبي، روند توسعه اين مناطق در بخش هاي گردشگري، تجارت و خدمات لجستيكي بندر وفرودگاه و مطالعه و استفاده بهينه از پتانسيل هاي اين مناطق در جهت توسعه فعاليت هاي عمراني، اقتصادي و گردشگری كيش در شرايط پساتحريم از جمله مباحثي بود كه در اين سفر مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

همچنين مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش در اين سفر با فعالان اقتصادي برجسته در دبي، مسئولان شركت ناس (NAS ) فعال در زمينه ساخت و ساز، مديريت، خدمات و هندلينگ فرودگاه ها و شركت اي بي اي ABI مشاورارشد و طراح كارگوسنتر جبل علي ديدار و گفتگو كرد.

در اين نشست شركت ABI براي آغاز فعاليت در كيش، انتقال هواپيماهاي كارگو به اين منطقه و تامين زيرساختهاي لازم جهت ايجاد يك مركز كارگو سنتر در جزيره كيش اعلام آمادگي كرد. شركت ناس (NAS ) نيز از آمادگي براي سرمايه گذاري در جزيره كيش و فعاليت در زمينه خدمات فرودگاهي خبر داد.

همچنين دكتر مونسان در نشستي صميمي با بازرگانان و تجار ايراني مقيم امارات ضمن آشنايي با روند فعاليت هاي آنان در اين كشور، موقعيت و فرصت هاي سرمايه گذاري كيش را معرفي كرد.

وي با تاكيد بر اينكه سياست هاي حمايتي سازمان منطقه آزاد كيش، كاهش بروكراسي هاي اداري و تسهيل شرايط فعاليت سرمايه گذاران در اين منطقه، رشد جذب سرمايه گذاري هاي داخلي و خارجي را درجزيره كيش بدنبال داشته است از تجار و بازرگانان ايراني مقيم امارات دعوت كرد تا در سفر به جزيره كيش شرايط سرمايه گذاري و فعاليت در اين منطقه را بررسي كنند.

ارائه و بررسي راهكارهاي ارتباط گسترده تر با تجار و بازرگانان دبي از طريق شورايعالي بازرگاني اين شهر، برگزاري همايش هاي متعدد با هدف معرفي پتانسيل ها و فرصت هاي سرمايه گذاري جزيره كيش در امارات متحده عربي، بررسي شرايط پروازهاي جت خصوصي (privet jet) ، در جزيره كيش و سرمايه گذاري در اين زمينه، وسايل و خدمات الكتريكي و انرژي هاي نو از جمله مباحث مطرح شده در اين نشست ها بود.