به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مهندس صفایی سرپرست معاونت فنی و عمرانی شرکت عمران، آب و خدمات از اجرای روش نوین میکروسرفیسینگ برای ترمیم و مرمت آسفالت خیابان های کیش خبر داد وگفت: این روش علاوه بر افزایش طول عمر آسفالت، موجب کاهش چشمگیر هزینه های نگهداری و ترمیم می شود.
وی با اشاره به جزئیات و چگونگی اجرای میکروسرفیسینگ ¬گفت: در این روش قبل از اجرای لایه اصلی، ترک های طولی و نقاطی که نیاز به لکه گیری دارد، ترمیم شده و ضمن ایجاد بستر مناسب، نسبت به اجرای یک لایه آسفالتی مخصوص با ضخامت پایین که از ترکیب مصالح سنگی ریزدانه و قیر امولسیونی و مواد پلیمری تشکیل شده است، اقدام می شود .
مهندس صفایی در ادامه بیان داشت: اجرای لایه حفاظتی آسفالت اصلی یا میکروسرفیسینگ یکی از جدیدترین و به روزترین روش های موجود است که برای نخستین بار در کشور بصورت آزمایشی در یکی از بزرگراه های تهران انجام پذیرفت و طی سال های اخیر استفاده از این روش در کشور فراگیر شده است.
وی افزایش طول عمر لایه ترمیم شده را بین 5 تا 7 سال عنوان کرد و افزود: جلوگیری از نفوذ آب به بدنه راه و در نتیجه جلوگیری از نشست و ایجاد ترک بدلیل انعطاف پذیری ناشی از مصرف پلیمر، جلوگیری از هوازدگی راه، مقاومت در برابر لغزندگی، جلوه زیبا و کاهش ناهمواری ها، تطابق با مسایل زیست محیطی و جلوگیری از تولید مضاعف ضایعات و کاهش چشمگیر منابع خاک، سنگدانه و قیر همراه با کاهش حدود 70 درصدی هزینه های اجرایی در قیاس با روش های معمول و قدیمی به عنوان مهمترین مزایای این روش نوین ترمیم است.
سرپرست معاونت فنی و عمرانی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش یادآور شد: این روش در معابری-که آسفالت آنها دچار آسیب های جدی و غیر قابل احیا شده اند، کاربرد نداشته و در این معابر از روش های دیگر استفاده می شود.
گفتنی است این آسفالت محافظتی برای نخستین بار به همت شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش بصورت آزمایشی در معابر حدفاصل کشتی یونانی تا میدان پدیده و خیابان مجاور پارک سیمرغ اجرا شد و پس از انجام آزمایش های لازم، در حال حاضردر محل بلوار ایران در حال اجرا می باشد و در سال جاری اجرای حدود 200 هزار مترمربع از این نوع روکش، برای خیابان های کیش در نظر گرفته شده است.