از طرح جامع بندر چارک رونمایی شد

با حضور سعید پورزادی؛ عضو هیات مدیره و سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الاسلام‌والمسلمین بی نیاز؛ امام جمعه کیش، شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش و جمعی از مسئولان سازمان و بندر چارک، از طرح جامع بندر چارک رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، طرح جامع بندر چارک که امروز پنجشنبه 29 دیماه رونمایی شد، در زمینی به مساحت 50 هکتار پیش بینی شده که 34 هکتار آن در خشکی و 16 هکتار آن در حوزه دریا طراحی شده است.

 ساخت این طرح که در قالب پروژه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برنامه ریزی شده به عنوان بندر پشتیبان جزیره کیش در اولویت سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته و قرار است زمینه خلق فرصت های جدید و تبدیل این بندر به یکی دیگر از هاب های صادراتی منطقه آزاد کیش را فراهم کند.

 شایان ذکر‌ است در این طرح احداث ساختمان اداری بندر به متراژ ۶۰۰ متر مربع، احداث دیوار پیرامونی بندر چارک به طول هزار و ۶۵۰ متر، لایروبی و احداث دایک استحصال به متراژ ۱۲۰ هزار مترمکعب، احداث موج‌شکن بخش شرقی بندر چارک به طول ۳۶۵ متر مربع پیش بینی شده و اجرای آن به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و هلدینگ تخصصی دریایی موسسه مکین واگذار شده است.