ارائه خدمات شهری هوشمند با راه اندازی سایت 5G ایرانسل در کیش

مدیرعامل شرکت ایرانسل از بررسی نقشه راه نسل جدید اینترنت همراه با هدف هوشمند سازی خدمات شهری و گردشگری کیش در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، بیژن عباسی آرند مدیرعامل شرکت ایرانسل در مراسم رونمایی از سایت نسل پنجم ایرانسل در تشریح چگونگی ورود نسل جدید اینترنت همراه به کشورگفت: ایرانسل به عنوان نخستین اپراتوری که اینترنت گوشی همراه را به ایران وارد کرد، همیشه در توسعه فناوری های جدید پیشرو بوده و با شکل گیری و ورود آن به حوزه تجاری، اینترنت نسل 3 و 4 وارد کشور شد.

عباسی آرند با بیان اینکه پس از ورود ایرانسل رقابت های خوبی در این عرصه شکل گرفت و شرکت های دیگر نیز فعالیت خود را در این حوزه آغاز کردند افزود: فضای رقابتی ایجاد شده زمینه رشد و توسعه جدی در حوزه اینترنت همراه و سرویس های خدماتی ارتباطی را فراهم کرد.

مدیرعامل شرکت ایرانسل پیشروی و تلاش برای راه اندازی فناوری های نسل جدید را از برنامه های اصلی این شرکت عنوان کرد و بیان داشت: امروز شاهد ورود نسل 5 ارتباطی به کشورهستیم و شبکه ایرانسل درسراسر ایران با ایجاد زیرساخت ها برای فعالیت فناوری جدید، آمادگی تجهیز به نسل 5 را دارد.

وی در معرفی نسل 5 اینترنت همراه اظهار داشت: نسل 5 به تعبیر متخصصان زیربنای نسل جدیدی از اقتصاد است که به عنوان اقتصاد دیجیتال از آن نام می برند ، این فناوری کسب و کار های اینترنتی را توسعه می دهد و زیست بومی ایجاد می کند که بسیاری از خدمات هوشمند در این بستر ارائه و خود موجب توسعه، رفاه و ارائه سرویس های جدید به هموطنان می شود.

بیژن عباسی آرند در تشریح محقق شدن تعهد شرکت ایرانسل عنوان کرد: خوشبختانه ورود فناوری نسل 5 به کشور از مرداد امسال کلید خورد و با حمایت های وزارت ارتباطات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توافق نامه ای چند جانبه نیز با سازمان منطقه آزاد کیش امضا شد که یکی از محور های آن راه اندازی سایت نسل 5 در جزیره بود وبه لطف خداوند متعال کیش به عنوان دومین شهر بعد از شیراز به این فناوری مجهز شد.

عباسی آرند در خصوص ایجاد ظرفیت های تعهد شده ذیل توافق نامه همکاری با سازمان گفت: در هوشمند سازی و سرویس های حوزه خدمات شهری برنامه هایی تعریف شده که امیدوارم در کارگروه بررسی شود و به نتیجه های خوب دست یابیم.

مدیرعامل شرکت ایرانسل همچنین توسعه نسل 5 اینترنت همراه در شهرهای دیگر، بومی سازی این فناوری در جهت کاهش وابستگی ها و تمرکز بر تحقق نسل های جدید دیگر با استفاده از ظرفیت های تحقیقاتی کشور در آینده ای نزدیک را از جمله برنامه های جدی ایرانسل در راستای توسعه خدمات نسل جدید تلفن همراه برشمرد.

وی در پایان گفت: امیدوارم ماحصل این اقدامات رشد، پیشرفت و توسعه حوزه ارتباطی کشور باشد.