رحیم سرهنگی پیشنهاد داد :

اداره مدارس کیش از طریق هیات امنا

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: از حضور و حمایت بخش خصوصی در قالب هیات امنای مدارس کیش استقبال می کنیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، رحیم سرهنگی در مراسم گشایش دبستان دخترانه شهید سیدین که صبح چهارشنبه 26 مهر 1402در منطقه مسکونی نوبنیاد برگزار شد؛ خاطر نشان کرد: باید دست در دست یکدیگر، فرهنگ انفاق و خیریه را که در راستای ساخت مدرسه و مسجد و نیز هر آنچه که در جزیره کیش به یادگار می ماند؛ تقویت و فراگیر کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش خواستار مشارکت بخش خصوصی و انجام سرمایه گذاری در زمینه آموزش شد و تاکید کرد: از همه بزرگانی که در بخش خصوصی کیش فعالیت می کنند و از خیرین هستند می خواهم به این حرکت بپیوندند.

رحیم سرهنگی با استقبال از حضور بخش خصوصی در قالب هیات امنای مدارس و حمایت آنان در تامین هزینه های آموزشی و برنامه های جانبی مدارس گفت : با مشارکت بخش خصوصی در این مهم، علاوه ارتقاء سطح فرهنگی از بُعد اجتماعی شاهد پیشرفت و ماندگاری افراد نخبه و سرمایه گذار و از بُعد مالی نیز با فراهم کردن بستر لازم برای حضور سرمایه گذران و افراد نخبه باعث ارزش افزوده دارایی ها در جزیره کیش خواهیم شد.

وی با بیان این که با کمک سرمایه گذاران سطح کیفی آموزش و پرورش را در جزیره کیش اتقاء می دهیم؛ به اقدام خیر مدرسه ساز حسین شیخ محمدی در اتمام ساخت مدرسه شهید سیدین و اقدامات مشابه خیرین در گذشته اشاره و از آن به عنوان سرآغاز جنبشی فراگیر یاد کرد و افزود: حرکت خداپسندانه و در راستای کمک به عموم مردم باعث ماندگاری نام می شود که نمونه بارز آن در سطح کشور شهید سلیمانی و در جزیره کیش شهید سیدین و تمامی خیرین هستند.

رحیم سرهنگی بخش حاکمیت، بخش خصوصی و مردم را سه رکن پایداری هر جامعه ای عنوان کرد و از نقش پر رنگ حرکت های مردمی و خیر خواهانه در حل مسائل اجتماعی سخن گفت و افزود: حرکت های مردمی و خیر خواهانه باعث تعادل جامعه و انجام اقدامات چشمگیری می شود که دولت ها از آن ناتوان و بخش خصوصی نیز بدان تمایلی ندارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نمونه بارز این مهم را اقدامات مردمی در کنترل بیماری کرونا در کشور عنوان و خاطر نشان کرد: از حرکت های خیر خواهانه و مردمی که در راستای همگرایی تمامی ظرفیت ها در توسعه فرهنگی و اجتماعی می شود؛ حمایت می کنیم.

گفتنی است دبستان دخترانه شهید سیدین با 9 کلاس و با هزینه 350 میلیارد ریال با کمک خیرین و تلاش سازمان منطقه آزاد کیش و نهاد امام جمعه کیش ساخته شده است.