اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات قرآن، حدیث و اذان در کیش

چهاردهمین دوره مسابقات قرآن، حدیث و اذان در جزیره کیش به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این مراسم عصر روز دوشنبه 30 آذر ماه با حضور دکتر مونسان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الاسلام دکتر علیدادی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کیش، حاج یعقوب شمس امام جمعه اهل تسنن و جمعی از مدیران محلی کیش در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

دکتر مونسان در این مراسم ضمن قدردانی از دست اندر کاران برگزاری این دوره از مسابقات گفت: موضوعات فرهنگی با هدایت و رهبری امام جمعه محترم کیش به رشد و توسعه خوبی دست یافته است و با زحمات همکاران ما در معاونت فرهنگی و اجتماعی به خوبی در حال انجام است و اوج آن برگزاری مسابقات قرآن در کیش است. هر ساله مسابقات قرآن در جزیره کیش برگزار می شود و خدا را شاکریم که تعداد شرکت کنندگان آن نیز هر سال رو به افزایش است.

وی افزود: شرکت بالغ بر 900 نفر در این دوره از مسابقات، به نسبت جمعیت جزیره، تعداد قابل توجهی است و این نشان از این دارد که ساکنان کیش به موضوعات دینی و قرآنی توجه ویژه ای دارند. از کنار تلاوت آیات قرآن در این مناسبت ها، رحمت و برکت شامل تمام جزیره می شود و امیدواریم این رحمت و برکت همیشه مستدام باشد.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین علیدادی نیزضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران برگزاری این مسابقات و همچنین تبریک فرا رسیدن شب یلدا گفت: قرآن یعنی حرف زدن خدا با بنده خودش و حدیث یعنی حرف زدن انبیاء با خدا. اگر بخواهیم با خدا حرف بزنیم، با لسان حدیث و روایت حرف می زنیم و اگر خواستیم خدا با ما حرف بزند، باید گوش جان به تلاوت قرآن بسپاریم.

وی در ادامه گفت: تلاش برای فهمیدن، خواندن، گوش دادن و فهمیدن قرآن، برای آن است که خوب به آن عمل کنیم . با عمل کردن به دستورات قرآنی، شخصیت قرآنی و بهشتی پیدا خواهیم کرد و تبدیل به انسانی مؤدب، متخلق و الهی می شویم.

امام جمعه کیش افزود: اگر می خواهیم آن اخلاق و ادب دینی که برای آن ارسال رسل و انزال کتب شده و خداوند عقل و فهم و درک را به عنوان حجت قرار داد، اتفاق بیفتد، باید از خانواده قرآن باشیم، با قرآن محشور شویم، با قرآن زندگی کنیم و در تمام مراحل زندگی آن را در دستورکار خودمان قرار دهیم.

دکتر رضوانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم اعلام کرد اقدامات بسیاری در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی در جزیره کیش صورت پذیرفته است.

وی اظهار داشت: برگزاری کلاس های آموزش قرآن برای ساکنان جزیره و مربیان قرآن،کشف و استعداد یابی در مدارس، برگزاری محافل انس با قرآن به صورت ماهیانه، برپایی نمایشگاه قرآنی در ماه مبارک رمضان از جمله اقدامات این معاونت در این زمینه است.

دکتر رضوانی در خصوص برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات قرآن، حدیث و اذان گفت: حدود 953 نفر در این دوره از مسابقات ثبت نام کردند و در دو مقطع سنی بالای 16 سال و زیر 16 سال، در رشته های های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، ابتهال، حفظ، مفاهیم قرآن کریم و مفاهیم نهج البلاغه به رقابت پرداختند.

گفتنی است در پایان مراسم از نفرات برتر تمام رشته های این دوره از مسابقات با اهداء لوح تقدیر، تندیس و جوایز نقدی تقدیر شد.