احداث مجموعه‌های گردشگری و تفریحی در سواحل چابهار

نماینده مردم چابهار گفت: مجموعه تفریحی و گردشگری در سواحل چابهار احداث می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سیستان و بلوچستان، یعقوب جدگال اظهارکرد: به منظور توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جنوب استان، عملیات احداث مجموعه‌های تفریحی و گردشگری در سواحل چابهار در دست اقدام است.

نماینده مردم چابهار افزود: با توجه به قابلیت‌ها، امکانات و جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی سواحل استان، باید به آن‌ها به مثابه فرصتی برای انواع مختلف گردشگری نگریسته شود.

وی وجود سواحل شنی، خزه‌ایی و صخره‌ایی را به فاصله کم از یکدیگر و همچنین شرایط خلیجی و اقیانوسی را در کنار یکدیگر در سواحل جنوبی سیستان و بلوچستان بسیار منحصر به فرد بیان می‌کند و همه این شریط را فرصتی برای جذب گردشگران خارجی و داخلی می‌داند.

جدگال تصریح‌کرد: حضور گردشگران در چابهار در سال‌های اخیر موجب افزایش سرمایه‌گذاری در این شهر شده به طوری که تعداد رستوران‌ها و مهمان‌پذیرهای آن در دو سه سال اخیر به بیش از سه برابر افزایش یافته و موجب اشتغال به کار بسیاری از افراد بومی منطقه شده است.

وی بیان کرد: قابلیت‌های گردشگری سواحل جنوبی سیستان و بلوچستان آنچنان که باید، شناسانده نشده است و چنانچه این قابلیت‌ها به درستی شناسانده و برای جذب گردشگر، امور زیربنایی انجام شود، می‌توان این منطقه را متحول ساخت و شرایط توسعه و آبادانی آن را فراهم کرد.

جدگال افزود: این شهرستان دارای یک جاذبه منحصر به فرد طبیعی و زیست‌محیطی به نام لاک‌پشت‌های سبز دریایی است که هم می‌تواند جاذب گردشگران زیاد و هم محققان و پژوهشگران محیط‌زیست باشد.

وی گفت: چابهار با توجه به وسعت و تنوع زیاد نواحی ساحلی، دارای سواحل ماسه‌ای متعدد برای تخم‌گذاری این لاک‌پشت‌ها بوده که در فصل پاییز آغوش بر لاک‌پشت مادر می‌گشاید تا پذیرای نوزادانی باشند که تا زمان گام نهادن بر ساحل زندگی باید روزهایی را در پناه گرمای شن‌های ساحلی سپری کنند.

چابهار