اجرای طرح غربالگری سرطان سینه در کیش

طرح غربالگری سرطان سینه در جزیره کیش اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این طرح از روز سه شنبه 26 مرداد تا روز جمعه 5 شهریوردر دو نوبت صبح ها از ساعت 9 و سی دقیقه تا 13 و عصرها از ساعت 17 و سی دقیقه تا 20 و سی دقیقه توسط متخصص زنان و زایمان و نازایی به صورت رایگان در کلینیک امام علی (ع) اجرا می شود.

متقاضیان شرکت در این غربالگری جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره های 44420498 و 7-44420176 تماس بگیرند.

دکتر فاطمه رمضان زاده متخصص زنان، زایمان و نازایی در خصوص اجرای این طرح، گفت: با توجه به اینکه رشد این بیماری درکشور در حال افزایش است، غربالگری یکی از راه های تشخیص زودهنگام و درمان این نوع سرطان است.

وی متذکر شد سرطان سینه در مراحل اولیه قابل درمان است.

همچنین دکتر رمضان زاده با اشاره به اینکه سرطان سینه پس از سرطان روده شایع ترین علت مرگ و میر بین بیماران است ، گفت: طبق آمار به دست آمده از هر 100 هزار نفر حدود 25 نفر ممکن است به سرطان سینه دچار شوند. یعنی از هر 4 مورد سرطان، 1 نفر دچار سرطان سینه می شود.

این متخصص زنان، زایمان و نازایی در خصوص رابطه سن افراد با این غربالگری گفت: افرادی که بین 20 تا 60 سال دارند باید در این غربالگری شرکت کنند. هر چه سن افراد بالاتر رود، احتمال مبتلا شدن به این بیماری هم افزایش پیدا می کند.

وی از سوابق خانوادگی،بالا رفتن سن باروری و بارداری، چاقی، مصرف داروهای پیشگیری از بارداری، کاهش دوران شیرهی مادران، مصرف داروهای هورمونی پس از سن یائسگی را به عنوان عوامل موثر در ایجاد سرطان سینه نام برد.

دکتر رمضان زاده در پایان ضمن اعلام اینکه آموزش و بالا بردن سطح آگاهی افراد بهترین راه در کاهش بیماری ها است، افزود: تغییر سبک زندگی، تغذیه مناسب، تحرک و ورزش می تواند از بروز بیماری ها از جمله سرطان جلوگیری کند.

شایان ذکر است، پس از بیماری های قلب و عروق، سرطان دومین بیماری منجر به مرگ و میر افراد است.