اجرای طرح سنجش سلامت دانش آموزان پایه چهارم و هفتم در کیش

طرح سنجش سلامت دانش آموزان با هدف مراقبت های بهداشتی و شناسایی برخی از بیماری ها مانند "اختلالات رشد، اضافه وزن، مشکلات بینایی و شنوایی" از چهاردهم بهمن در جزیره کیش اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با بیان این که نتایج طرح سنجش سلامت در شناسنامه سلامت دانش آموزان ثبت می شود، اظهار داشت: بررسی "رشد قد، وزن، سنجش توده بدنی، کنترل واکسیناسیون و معاینات پزشکی از جمله ارزیابی و تشخیص سابقه بیماری در دانش آموزان و خانواده" به صورت رایگان انجام می شود و پس از تشکیل پرونده، در صورت نیاز به متخصصان مربوطه ارسال خواهد شد.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با اشاره به این که هماهنگی های لازم با آموزش و پروش جهت زمان بندی و نحوه حضور دانش آموزان انجام شده است، گفت: دانش آموزان می توانند با هماهنگی مدیران مدارس خود و با توجه به محل سکونت به یکی از مراکز و پایگاه های سلامت مراجعه کنند.

وی افزود: مرکز خدمات جامع سلامت بوعلی، پایگاه سلامت صدف و پایگاه سلامت سحر و پایگاه هوایی، هر روز بجز روزهای تعطیل از ساعت 8 و سی دقیه تا 12 و سی دقیقه آماده ارائه خدمات هستند.

دانش آموزان برای ارزیابی سلامت خود توسط پزشکان و مراقبان سلامت می توانند با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در ساعات ذکر شده به مراکز مربوطه مراجعه کنند.

لازم به ذکر است: طرح سنجش دانش آموزان پایه چهارم و هفتم از ۱۴ بهمن در کیش آغاز می شود و تا ۱۹ اسفند امسال ادامه خواهد داشت.