ابلاغ مصوبات کمیته نظارت بر رعایت ضوابط بهداشتی در کیش

مصوبات تکمیل طرح واکسیناسیون تمام کارکنان مجامع و آغاز فعالیت کمیته های نظارتی در راستای پیشگیری از گسترش شیوع سویه امیکرون ابلاغ شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، کمیته نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی صبح سه شنبه 21 دی در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش با محوریت مقابله با سویه جدید کرونا میان آحاد جامعه برگزار شد.

علی ابراهیمی معینی دبیر کمیته نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی گفت: آمادگی کمیته های نظارتی جهت مقابله با سویه جدید کرونا و میزبانی شایسته از گردشگران نوروز 1401 در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: تمام صنوف و جوامع فعال در سطح جزیره کیش موظف به پیگیری تزریق دو دوز واکسن کارکنان خود هستند.

محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش، گفت: نظارت ها در لایه های سازمانی، صنفی، ارگان های نظارتی و عموم مردم از اهداف کمیته های نظارتی است.

رضانیا در ادامه تصریح کرد: افزایش موارد مثبت و بستری در بیمارستان نداریم اما انتظار می رود طی 10 روز آینده موارد مثبت سویه اُمیکرون در کیش افزایش پیدا کند.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با اشاره به نظارت های حداکثری بر رعایت پروتکل های بهداشتی افزود: کنترل تمام شیوه نامه ها به ویژه استفاده از ماسک در تمام تجمعات و نظارت بر حمل و نقل عمومی از وظایف کمیته ها است.

وی در خصوص چگونگی نظارت بازرسان اظهار داشت: نظارت بر سیستم حمل و نقل باید با قدرت بیشتری انجام شود همچنین با رعایت میزان ظرفیت، تهویه مکان و استفاده از ماسک در تجمعاتی نظیر جنگ ها و کنسرت ها نسبت به پیشگیری از این بیماری تاثیر گذار است.

رضانیا در رابطه با مدت زمان قرنطینه در سویه اُمیکرون گفت: این مدت برای سویه جدید نیز 14 روز تعیین شده و زمان جدیدی برای دوره قرنطینه این بیماری ابلاغ نشده است.

وی در ادامه اظهار داشت: سیستم های نظارتی در سایر جوامع صنفی مانند بازارها، رستوران ها و هتل ها دوباره فعال می شوند و با واحد های متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

رضانیا افزود: در صورتی که تاب آوری سیستم های بهداشتی و درمانی به دلیل شیوع بیش از حدسویه جدید کرونا شکسته شود ناچار به تشدید و اعمال محدودیت های بیشتری خواهیم بود.

رییس مرکز توسعه سلامت کیش افزایش تبلیغات محیطی را یکی دیگر از راه های پیشگیری از این بیماری عنوان کرد و گفت: با همکاری روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش و با تبلیغات محیطی در ارائه پیام های آموزشی می توان اقدامات پیشگیرانه موثری را عملیاتی کرد.

وی همچنین در خصوص عرضه دخانیات در فضای عمومی عنوان کرد: قانون منع عرضه دخانیات در فضای عمومی یکی از مصوبات دولت بوده و در صورت مشاهده با واحد متخلف برخورد و نسبت به پلمب آن واحد اقدام خواهد شد.

محمدرضا رضانیا از ساده انگاری در رعایت شیوه نامه های بهداشتی خبر داد و عنوان کرد: در برخورد با سویه های قبلی کرونا و با رعایت 85 درصدی شیوه نامه های بهداشتی موفق شدیم با این بیماری مقابله کنیم.

گفتنی است در این جلسه محمدرضا رضانیا رییس مرکز توسعه سلامت کیش، علی ابراهیمی معینی مدیر نظارت بر خدمات و مراکز گردشگری و برخی از روسای صنوف و مجامع کیش حضور داشتند.