از سوی سخنگوی سلامت جزيره كيش اعلام شد:

آمار دقيق و رسمی مبتلايان به ويروس كرونا در جزيره كيش

سخنگوی شورای سلامت كیش، شامگاه ٢٠ اسفند، آماري دقیق از مبتلایان به ویروس كووید ١٩ و همچنین بهبودیافتگان در جزیره را اعلام كرد.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد كیش، محمدرضا رضانیا، رئيس مرکز توسعه سلامت کیش و سخنگوی شورای سلامت در این‌خصوص گفت: از ابتدای این اپیدمی در كشور ، تعداد ٣٥ بیمار حاد تنفسی در بخش تنفس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی كیش بستری شدند.

وی افزود: از این ٣٥ نفر، ٢١ نفر مشكوك به كرونا بودند كه تست ١٥ نفر منفی شد و ٦ نفر با تست مثبت  نیز بهبود یافته و مرخص شدند.

سخنگوی شورای سلامت كیش عنوان كرد: متاسفانه پس از اعلام نتایج نمونه‌گیری‌های گذشته، امشب مجدد ٦ مورد مثبت به موارد قبلی افزوده شد كه در مجموع از ابتدای اپیدمی تاكنون، شاهد ١٢ مورد مثبت در كیش بودیم كه از این تعداد، ٦مورد به حال عمومی خوب مرخص شدند، ٥ نفر با تست مثبت بستری هستند و متاسفانه یك نفر فوتی داشتیم.

رضانیا گفت: در حال حاضر نیز ١٣ بیمار در بیمارستان كیش بستری شده‌اند كه ٥ مورد مثبت، بستری تحت مراقبت بوده و حال عمومی آنها خوب است، جواب تست ٢ نفر منفی شد و ٦ نمونه نیز برای جواب قطعی ارسال شده كه به محض دریافت، نتیجه را اعلام می‌كنیم.

وی با اشاره به وجود ناقلان ویروس كووید ١٩ در جامعه كه در دوره نهفتگی و بدون هیچگونه علایمی در جامعه تردد می‌كنند، بر عدم حضور كیشوندان در مجامع عمومی، در خانه ماندن و قرنطینه خانگی، رعایت ضوابط بهداشت فردی، شستشوی مكرر دست‌ها و ضدعفونی سطوح و خودداری از مسافرت تاكید كرد.

دكتر رضانیا افزود: درصورت عدم رعایت موارد پیشگیرانه، طول بیماری و تعداد مبتلایان هر روز بیشتر خواهد شد؛ به تذكرات توجه كنید تا بیماری كنترل و خاموش شود.

گفتنی است طبق مصوبه شورای سلامت كیش، جزیره امسال پذیرای میهمانان نوروزی نخواهد بود.