آماده باش کامل سازمان منطقه آزاد کیش، نهادها و شرکت های تابعه

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از آماده باش کامل سازمان منطقه آزاد کیش، نهاد ها و شرکت های تابعه در خصوص اقدام در شرایط بحرانی زلزله خبر داد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در جلسه ستاد بحران روز چهارشنبه 25 خرداد که در خصوص وقوع زمین لرزه در کیش برگزار شد، از وقوع 9 زمین لرزه در کیش خبر داد و گفت: برای این موضوع تدابیر لازم را به دستگاه ها و نهادهای مسوول ابلاغ شده است.

مهدی کشاورز با تاکید بر این موضوع که الگوی زلزله غیرقابل پیش بینی است افزود: با توجه به گزارش آخرین زلزله با بزرگی 5.2 ریشتر از موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در صورت عدم وقوع زلزله با بزرگی بیشتر، امکان وقوع زلزله هایی با درجه ریشتر بالاتر کمتر خواهد شد.

وی با تاکید بر این که تعطیلی ها فقط امروز اعمال شده است گفت: بر اساس گزارش هایی که از موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران دریافت و تحلیل می شود و در صورت بحران پیش بینی های لازم انجام خواهد شد.

وی افزود: بر اساس گزارش های اعلام شده 4 مصدوم در اثر شرایط بحرانی و ترس ناشی از زلزله به بیمارستان مراجعه کرده بودند و این زمین لرزه در کیش خسارت مالی و جانی در پی نداشته است.

مهدی کشاورز افزود: بر اساس بررسی های به عمل آمده در خصوص زیرساخت های جزیره همه زیرساخت ها طبق روال گذشته به صورت کامل در حال فعالیت بوده و در هیچ یک از حوزه های آب و برق، فاضلاب و پسماند مشکل خاصی وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که ساکنان کیش دارای فهم و درک بالایی در این خصوص هستند گفت: در بازدید میدانی که پس از وقوع زمین لرزه انجام شد شاهد این موضوع بودیم که ساکنان کیش با حفظ آرامش در بیرون منزل خود حضور یافته و یا در خودروهای خود بودند.وی در ادامه به بازدید از پمپ بنزین های کیش نیز اشاره کرد و گفت: این مکان ها در ابتدای وقوع زلزله با ازدحام مواجه شده بودند که خوشبختانه براساس گزارش های رسیده به ستاد بحران این مشکل نیز مرتفع و شرایط به حالت عادی خود باز گشته است و از نظر تامین سوخت مورد نیاز تا مدت دو هفته با هیچ گونه مشکلی مواجه نخواهیم بود.

کشاورز در خصوص مایحتاج غذایی در جزیره کیش نیز عنوان کرد: از نظر ذخیره آرد و موادغذایی مشکلی وجود نداشته و برخی از اقلام تا مدت یک ماه در دسترس خواهد بود و ذخیره های استراتژیک برای مواقع ضروری وجود دارد.وی به طراحی سه نقطه در خصوص دپوی دارو اشاره کرد و گفت: از نظر اقلام دارویی مشکلی وجود نداشته و داروهای مورد نیاز در این انبارها وجود دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که امروز سازمان و برخی نهادها به علت وقوع زلزله تعطیل شده است افزود: در خصوص تعطیلی بازارها و مراکز تجاری کیش حالت آماده باش کلی اعلام شده است و توصیه ای برای حضور مردم در فضاهای بسته مانند بازارها تا ظرف 24 را نداشته و با توجه به اینکه زلزله را نمی توان پیش بینی کرد و با هوشیاری کامل فعالیت روزمره خود را در کمال آرامش انجام دهند.

وی به فعالیت نهادهای کیش اشاره کرد و گفت: تمام دستگاه های کیش اعم از نیروی انتظامی، راهور، هلال احمر و همکاران ما در سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت های تابعه در حالت آماده باش کامل بوده و در صورت بروز اتفاق خاص در کنار مردم حضور خواهیم داشت.