آغاز مراسم عزاداری ماه محرم در جزیره کیش

جلسه هم افزایی و هماهنگی هیات های مذهبی کیش و مسوولان شهری جهت برگزاری باشکوه مراسم سوگواری آقا ابا عبدالحسین (ع) سه شنبه 27 تیر در مسجد ثامن الائمه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این مراسم مسوولان 28 هیات مذهبی فعال در دهه اول محرم به همراه حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز امام جمعه کیش، یاسر معاصر معاون فرهنگی و اجتماعی این سازمان، سرهنگ علی اصغر جمالی فرمانده انتظامی و پایگاه دریابانی کیش، مسوولان شهری و برخی از امامان جماعت مساجد حضور داشتند.

در این مراسم مجید انتظاریان مسئول هیئت‌ های مذهبی کیش، نکاتی را برای هر چه بهتر برگزار شدن مراسم عزاداری سالار شهیدان مطرح و از مسوولان ذیربط خواست بسترهای مناسب برای برپایی مراسم هیات های مذهبی را فراهم و ملزومات لازم را پیش بینی کنند.

 نحوه آماده سازی مکان هیات ها، تذکرات بهداشتی، ایمنی، امنیتی و انتظامی، مباحث فرهنگی، پیش بینی زمان برگزاری مراسم های مذهبی و توجه به آسایش ساکنان محلات، کنترل ترافیک و همکاری با راهور، تامین آب و برق هیات ها، نظارت بر نحوه آماده سازی غذای نذری، پرهیز از خرافه پردازی، ارائه گزارش هیات های فعال به مجمع هیات ها، نحوه و سبک مداحی از نکات مطرح شده در این جلسه بود.

مجید انتظاریان مسئول هیئت‌ های مذهبی کیش در این جلسه گفت: همزمان با آغاز ماه محرم و شروع ویژه برنامه‌های عزاداری ایام شهادت امام حسین (ع) پرچم عزای حسینی سه شنبه 27 تیر قبل از نماز مغرب و عشاء در خیابان نیایش و در جوار حسینیه محبین الحسین جزیره کیش برافراشته می شود.

وی افزود: همچنین در نخستين شب ماه محرم، مراسم معنوی و سنتی طشت گذاری نیز بعد از مغرب و عشا در حسینیه الغدیر آذری های مقیم کیش برگزار می شود.

مسئول هیئت‌ های مذهبی کیش با بیان این که مراسم عزاداری ماه محرم از سه شنبه ۲۷ تیر به مدت ۱۳ شب در هیئت‌ها،حسینیه ها و تکایای جزیره کیش ادامه خواهد داشت؛ افزود: چهار برنامه شهری متمرکز در ایام ماه محرم و صفر در جزیره کیش برگزار می‌شود.

مجید انتظاریان از برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی جمعه 30 تیر از ساعت ۱۰ صبح در مصلی جزیره کیش خبر داد و تاکید کرد: مراسم عزاداری در شب تاسوعا در جوار مزار شهدای گمنام در مسجد امام حسن مجتبی(ع) و مراسم شب عاشورا با اجتماع دسته های عزاداری در مرکز شهر و با محوریت مسجد ثامن الائمه برگزار می شود.

 وی درخصوص مراسم عاشورا که مصادف با جمعه 6 مرداد است؛ گفت: ظهر عاشورا اجتماع بزرگ عاشورائیان در مصلی جزیره کیش تشکیل و پس از آن شاهد مراسم نمادین خیمه سوزان که مظلومیت کاروان امام حسین (ع) و یاران با وفایش پس از به شهادت رسیدن آن امام شهید را به نمایش می گذارد، خواهیم بود.