آغاز به کار دبیرخانه سومین جشنواره نی‌انبان کیش

دبیرخانه سومین جشنواره نی‌انبان کیش در پی استقبال گسترده از دومین دوره، آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سرپرست مدیریت بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری سازمان با اعلام این خبر اظهار کرد: با هدف پاسداشت موسیقی جنوب ایران 2 دوره جشنوارۀ ملی نی‌انبان در جزیره کیش برگزار شد و با تشکیل دبیرخانه این جشنواره، برگزاری سومین دوره نیز کلید خورد.

ناصر قاسمی نیا ضمن قدردانی از همراهی بومیان کیش در برگزاری ادوار قبلی جشنواره اظهار کرد: به حتم در این دوره نیز از ظرفیت‌های بالای بومیان کیش بهره می گیریم تا هر چه بیشتر در مسیر معرفی توانمندی‌های موسیقی جنوب گام برداریم.

به گفته قاسمی نیا بعد از تشکیل دبیرخانه در نخستین اقدام، فعالیت گروه‌های مختلف موسیقی با محوریت ساز نی‌انبان در استان‌هایی همچون هرمزگان، خوزستان، بوشهر، فارس و کرمان رصد می شود.

وی خاطرنشان کرد: دبیرخانه سومین جشنواره نی‌انبان کیش، در این مرحله به بررسی فعالیت های نوازندگان این ساز به ویژه جوان ها در استان های یادشده می پردازد تا فرصتی برای معرفی هنرمندانی که با وجود توانمندی‌هایشان مهجور مانده‌اند فراهم کند .

قاسمی‌نیا تصریح کرد: در دور سوم این جشنواره با رویکرد بین المللی به ویژه در کشورهای حوزه خلیج فارس فعالیت هایی آغاز شده است تا با توجه به قرابت‌ موسیقایی این کشورها با موسیقی جنوب ایران، شاهد حضور حداقل 2یا3گروه خارجی نیز در این گردهمایی هنری باشیم.

وی با اعلام این خبر که هیات هنری جشنواره یادشده اعم از مدیر هنری و هیات انتخاب، بعد از بررسی‌های تخصصی معرفی خواهند شد، افزود: تجلیل از مقام هنرمندان پیشکسوت ساز نی‌انبان در کشور از دیگر بخش های دور سوم این جشنواره است.گفتنی است بابک عامل دبیر سومین دوره جشنواره نی‌انبان کیش و خسرو نشان بنیانگذار جشنواره نی‌انبان جزیره، عضو شورای سیاست‌گذاری این رویداد هنری است.