آغاز بهره برداری از بلوار حدفاصل میدان پرواز تا دهکده ساحلی خلیج فارس

مسیر جدید حد فاصل میدان پرواز تا شهرک مسکونی رُز و دهکده ساحلی خلیج فارس به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزادکیش، در پی مسدود شدن مسیر دسترسی به شهرک مسکونی رُز و دهکده ساحلی به دلیل اصلاح مسیرهای پیشین برابر طرح های بالادستی این منطقه و در راستای تسهیل تردد ساکنان کیش، عملیات عمرانی ایجاد بلوار جدید حدفاصل میدان پرواز تا دهکده ساحلی و شهرک مسکونی رُز اجرایی شد که با اتمام این عملیات با حضور مهدی کشاورز مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش و برخی از مسوولان سازمان، محسن نظر پور مدیرعامل و جمعی از معاونان شرکت عمران آب و خدمات امروز یکشنبه 6 آذر به بهره برداری رسید.

مهدی کشاورز در آئین بهره برداری از این طرح، گفت: شرکت عمران، آب و خدمات کیش یکی دیگر از طرح هایی را که وعده داده بود در کوتاه ترین زمان ممکن ظرف یک ماه به مرحله افتتاح رساند.

کشاورز، اظهار داشت: این طرح با هزینه 15 و نیم میلیارد تومان اجرا شد که طول آن یک و دو دهم کیلومتر و با عرض 20 متری در طرفین این بلوار و حدود 24 هزار متر مربع را شامل می شود.

وی با بیان این که این طرح جایگزین جاده قدیمی می شود که از گذشته تک بانده بوده و روشنایی نداشته است، افزود: با نصب تمام علایم راهنمایی و رانندگی، میزان روشنایی کافی و خط کشی مطابق استاندارد در این طرح اجرا شده و 100 در صد قابلیت بهره برداری دارد.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه افزود: در حوزه ترمیم و احداث تمام طرح های شهری که اولویت نخست مردم کیش است، اقدام خواهیم کرد.

در آئین بهره برداری از طرح حد فاصل میدان پرواز کیش تا شهرک مسکونی رُز و دهکده ساحلی خلیج فارس؛ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت گرامی داشت هفته بسیج و ارج نهادن به مقام شامخ شهدا بریدن روبان افتتاح این طرح را به یکی از فرزندان شهدای حاضر در این مراسم به امیر ترکاشوند سرپرست مدیرت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان محول کرد.

بر اساس این گزارش با هدف تامین روشنایی این بلوار پس از خاک برداری، کابل کشی و اجرای فنداسیون پایه های روشنایی و چراغ های خیابانی LED  با رویکرد کاهش مصرف انرژی در طول مسیر نصب شده است.

همچنین در جهت زیبایی بصری حاشیه بلوار پس از خاکبرداری و تسطیح و اجرای شبکه آبیاری با کاشت درختچه و بوته های گل متنوع در مجموع ده هزار متر مربع فضای سبز ایجاد شده است.