مدیرعامل منطقه آزاد کیش:

مهمترین پیام عاشورا احیاء مبانی اسلام و اخلاق است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید براینکه محرم تنها یک عزاداری ساده نیست، گفت: مهمترین پیام عاشورا احیاء ارزش های دینی، مبانی اسلام و اخلاق است.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، علی اصغر مونسان ظهر شنبه در حاشیه برگزاری آئین عزاداری حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: قیام عاشورا درس ها و پیام های زیادی برای تاریخ بشریت دارد که امر به معروف و نهی از منکر، شجاعت، وفای به عهد و ولایتمداری از جمله آنهاست.

وی با بیان اینکه محرم تنها یک عزاداری ساده نیست، افزود : به برکت این ایام هرساله جوانان زیادی به فضای معنوی کشیده می شوند و دامنه این حضور آثار مثبت زیادی به همراه دارد.

مونسان گفت: جای بسی خوشحالی است که جوانان ما در مسیر خاندان اهل بیت(ع) حرکت می کنند و از سیره و روش آنها الگو می گیرند.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش گفت: محرم فرصتی برای احیاء ارزش های دینی، انسانی و اسلامی و در نهایت اخلاق است.

* وحدت و همدلی یکی از پیام های عاشورا است که در جامعه ما جاری و ساری شده

امام جمعه کیش نیز در مورد درس های عاشورا و ضرورت عملی شدن آنها در جامعه امروز، به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از پیام های این قیام، وحدت و همدلی در جهان اسلام است که امروز اثرهای آن را در جامعه و همچنین عزاداری های محرم به خوبی می بینیم.

حجت الاسلام حسن علیدادی ظلم ستیزی و مبارزه با ظالم را از دیگر درس های عاشورا دانست و افزود: در شرایطی که امروز در راس یزیدیان زمان استکبار جهانی قرار دارد باید درس های عاشورا بار دیگر تجلی یابد.

وی گفت: ایثار و فداکاری از دیگر پیام های عاشورا است و در تمام جوامعی که در آن عزاداری حسینی برپا می شود به صورت جدی به این مولفه ها توجه می شود.

امام جمعه کیش اظهار امیدواری کرد که همه مسلمانان بتوانند درس ها و پیام های عاشورا را در زندگی شخصی و اجتماعی عملیاتی کنند.

مدیرعامل منطقه آزاد و امام جمعه کیش همراه با مردم ولایتمدار جزیره در آئین های عزاداری تاسوعا و عاشورایی حسینی شرکت کردند.