راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در کیش

در جزیره کیش جمعی از مشتاقان و سوگواران اهل‌بیت (ع) در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کردند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، صبح دوشنبه 5 مهر، اجتماع عزاداران  اربعین حسینی با حضور جعفر آهنگران رییس هیئت مدیره و مدیر عامل، معاونان و برخی از مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، نیروهای نظامی و انتظامی، مسوولان محلی، ساكنان و گردشگران جزیره از مسیر میدان المپیک  تا مصلی کیش برگزار شد.

عزاداران حسینی پس از اجتماع در مصلی کیش، با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی زیارت اربعین را قرائت کرده و به سوگواری سید و سالار شهیدان پرداختند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام  والمسلمین علیدادی نماینده ولایت فقیه در استان کرمان، با اشاره به این موضوع که حادثه عاشورا نهضتی ماندگار است، گفت: یکی از دلایل ماندگاری قیام امام حسین (ع) را باید در علت وقوع این واقعه جستجو کرد.

وی افزود: واقعه عاشورا جزء حوادثی در تاریخ است که علاوه بر مورخان، توده مردم بودند که این حادثه را سینه به سینه و نسل به نسل انتقال دادند.

 علیدادی با اشاره به اهمیت و برجستگی واقعه عاشورا، اظهارداشت: بیان و شرح اتفاقات عاشورا به دلایل وقوع این نهضت مربوط می شود.

علیدادی طهارت و پاکی یاران امام حسین(ع) را از ویژگی های دیگر این نهضت خواند و افزود: در شب عاشورا امام حسین (ع) سعی بر جدا کردن ناپاکی‌ها از لشکر داشت و این در حالی است که در روز واقعه  امام حسین تلاش کرد در بین جمعیت مقابل افرادی که دارای طهارت و پاکی هستند به سوی خود دعوت کند و این موضوع یکی دیگر از دلایل ماندگاری حادثه کربلا بوده است. 

گفتنی است نماز ظهر اربعین به امامت حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده امام جمعه کیش اقامه شد.