توجه فراوان روس ها به امکانات گردشگری جزیره کیش

«محمد محب خدایی» معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در دیدار هیات ایرانی با رئیس آژانس گردشگری فدرال روسیه، امکانات جزیره کیش را تشریح کرد که مورد استقبال و توجه فراوان طرف روس قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به نقل از ایرنا، «محب خدایی» روز پنجشنبه در دیدار «مرتضی رحمانی موحد» معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران و «اولگ سافونوف» رئیس آژانس گردشگری فدرال روسیه در سخنانی در توصیف جزیره کیش گفت: کیش زیباترین جزیره مرجانی جهان است که مناظر و طبیعت زیبایی دارد.

وی افزود: برای ورود به کیش نیازی به روادید سفر نیست و در این جزیره مالیات و گمرک وجود ندارد. تمام شرکت های تجاری می توانند در این جزیره فعالیت کنند. کیش یک منطقه گردشگری و تجاری است.

معاون گردشگری منطقه آزاد کیش گفت: در بخش دریایی کیش پتانسیل های خوبی داریم. هتل های مجهزی در این جزیره ساخته شده است. در زمان حاضر ۴۰ هتل در جزیره کیش وجود دارد و حدود ۴۰ هتل دیگر در دست احداث است.

وی افزود: در بخش گردشگری سلامت می توانیم فعالیت خوبی داشته باشیم. در بخش توریست ورزش های دریایی و برگزاری همایش ها و نمایشگاه ها امکانات گسترده ای در جزیره کیش داریم.

وی همچنین به فرودگاه مجهز جزیره کیش اشاره کرد و افزود: این فرودگاه می تواند پذیرای هواپیماهای بزرگ باشد و در گذشته اولین هواپیمای کنکورد در این جزیره فرود آمد.

محب خدایی خطاب با سافونوف گفت: از اول تا چهارم ماه مارس نمایشگاه گردشگری در کیش برگزار می کنیم و از شما برای شرکت در این برنامه دعوت می کنیم. چون منطقه گردشگری هستیم هر روز جشنواره های مختلف ازجمله موسیقی برگزار می کنیم.

وی ادامه داد: دانشگاه تهران و صنعتی شریف و دانشگاه آزاد در کیش شعبه دارند و می توانیم با دانشگاه های روسیه مبادله دانشجویی داشته باشیم. در بخش حمل بار هوایی می توانیم همکاری کنیم.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش همچنین از پلاژهای جداگانه ویژه آقایان و خانم ها به عنوان امکانات دیگر این جزیره یاد کرد و گفت: جزیره کیش همچنین امکانات ورزشی گسترده ای دارد و در آن می توان اردوهای ورزشی برگزار کرد.

وی سپس بروشورهایی حاوی اطلاعات و توانمندی های مربوط به جزیره کیش که دارای تصاویر رنگی از مناظر و دیدنی های این جزیره بود را در اختیار طرف های روس قرار داد.