با تامين زيرساخت هاي دولت الكترونيك محقق شد؛

تسريع روند سرمايه گذاري و فعاليت هاي اقتصادي در كيش

درگاه يكپارچه خدمات الكترونيكي معاونت اقتصادي باهدف تسريع روند سرمايه گذاري و فعاليت هاي اقتصادي بر روي سايت سازمان منطقه آزاد كيش راه اندازي شد.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، دكتر جيرفتي معاون اقتصادي و سرمايه گذاري اين سازمان با اشاره به اينكه توسعه فناوری کشور از برنامه چهارم در دستور کار قرار گرفت و در برنامه پنچم توسعه، کشور شاهد تحولات چشمگیری در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده که زمینه حرکت به سوی تحقق دولت الکترونیکی را فراهم کرد افزود: جزيره كيش به عنوان پايلوت طرح هاي نوين در كشور تلاش كرده است تا زير ساخت هاي لازم جهت تحقق دولت الكترونيك در كوتاه ترين زمان ممكن فراهم شود.

جيرفتي تصريح كرد: همانگونه كه مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش در نشست نوروزي خود با رييس جمهور عنوان كردند اجرای طرح تجميع دكل هاي مخابراتي و یکپارچه سازی خدمات اپراتوری، افزايش پهنای باند اينترنت ورودی جزیره کیش به 10 گیگا بایت بر ثانیه، توسعه شبکه موبایل محلی جزیره کیش جهت استفاده در سایر مناطق آزاد و ارتقاء به نسل چهارم از جمله فعاليت هاي ارز‌شمند سازمان منطقه آزاد كيش در جهت ايجاد و تقويت دولت الكترونيك بوده است كه ايجاد درگاه يكپارچه خدمات الكترونيكي معاونت اقتصادي بر روي سايت سازمان نيز در راستاي همين فعاليت ها بوده است.

وي با تاكيد بر اينكه در شرايط پسا برجام سازمان منطقه آزاد كيش مي كوشد با تكميل زیرساخت های تجارت الکترونیک و ارائه خدمات پيشرفته به سرمايه گذاران داخلي و خارجي نقش خود را در تثبیت توانمندی هاي ايران اسلامي در حوزه تسهیل و تجارت بین المللی و تجارت بدون کاغذ در کشورهای منطقه به خوبي ايفا كند گفت: راه اندازي درگاه يكپارچه خدمات الكترونيكي معاونت اقتصادي بر روي سايت سازمان طرح مهمي بود كه با سه زير سامانه ارائه طرح ها و درخواست‌هاي سرمايه‌گذاري، صدور و تمديد مجوزهاي اقتصادي و كارت هاي بازرگاني، و مديريت گمرك و ثبت اظهارنامه‌هاي گمرك از ابتداي امسال اجرايي شد.

به گفته معاون اقتصادي و سرمايه گذاري سازمان منطقه آزاد كيش از اين پس متقاضيان صدور و يا تمديد مجوز فعاليت اقتصادي و كارت هاي بازرگاني بدون حضور فيزيكي در جزيره كيش و از هر گوشه و كنار ايران اسلامي و يا خارج از كشور مي توانند در خواست خود را از طريق اين درگاه ‌ارسال و مدارك خود را بر روي اين پرتال بارگذاري كنند.

وي با بيان اينكه سرمايه‌گذار تنها يك بار و براي تطبيق اصالت اسناد مي بايست به سازمان منطقه آزاد مراجعه كند افزود: پس از ثبت درخواست ها بر روي سامانه تمامي مراحل صدور و يا تمديد مجوز و ارسال آن به متقاضيان از طريق اينترنت انجام خواهد شد.

جيرفتي افزود: در حال حاضر اين فعاليت‌ها به دو طريق دستي و الكترونيك انجام مي شود كه تا چند ماه آينده به صورت كامل الكترونيكي خواهد شد.

وي گفت: با راه اندازي اين درگاه دريافت تمامي استعلام‌ها به صورت الكترونيك پيگيري خواهد شد و ديگر نيازي به مراجعه سرمايه‌گذاران به اداره اماكن يا بهداشت و ساير ادارات نیست.

معاون اقتصادي و سرمايه گذاري سازمان منطقه آزاد كيش در خصوص زير سامانه ارائه طرح ها و درخواست‌هاي سرمايه‌گذاري اظهار داشت: يكي ديگر از مزاياي راه اندازي اين درگاه ارائه طرح هاي سرمايه گذاري به كارشناسان آن هم  بدون مراجعه حضوري سرمايه‌گذاران به سازمان است كه اين امر در كاهش روند طولاني سرمايه گذاري تاثير به سزايي داشته و رضايتمندي فعالان اقتصادي را در پي دارد.

وي افزود: نتيجه بررسي اين طرح ها نيز به روش الكترونيكي به اطلاع سرمايه گذاران خواهد رسيد.

جيرفتي با بيان اينكه زير سامانه مديريت گمرك و ثبت اظهارنامه هاي گمركي نيز گام مهمي در جهت تسريع روند ترخيص كالا براي تجار و بازرگانان در جزيره كيش است گفت: تجار و فعالان اقتصادي مي توانند پيش از ورود كالاهاي خود به بندرگاه كيش، نسبت به تكميل اين اظهار نامه ها ازطريق درگاه يكپارچه خدمات الكترونيكي معاونت اقتصادي اقدام كنند كه اين كار روند انجام امور اداري را به ميزان قابل توجهي كاهش خواهد داد.

لازم به ذكر است كه پيش از اين دكتر مونسان در نشست نوروزي  مدیران عامل سازمان هاي مناطق آزاد كشور وعده كرده بود كه  سال 95 فعاليت هاي سازمان منطقه آزاد كيش با هدف شفاف سازی و تسریع در امور٫کاملا بر بستر الکترونیکی قرار می گیرد که راه اندازي اين درگاه يكپارچه در كنار سامانه های سناك ( نظارت برخدمات گردشگری) ،  شهرسازی، راهنمایی و رانندگی و سامانه هوشمند اشتغال در کیش نشانگر  تحقق اين وعده  و عزم جدي سازمان منطقه آزاد كيش براي تحقق دولت الكترونيك در اين جزيره زيباي مرجاني است .